nee,dat gaat niet:je kan een poes geen trucjes leren.
fremar
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
sorry fremar, maar dat is echt onzin.
bijvoorbeeld via de clickermethode kan je je kat veel leren.
zo ken ik een kat die op bevel een koprol doet en een high-five geeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-
Je kunt een kat inderdaad veel leren, klopt niet.
Je kunt een kat vanalles leren, tenzij hij iets beters te doen heeft.
Een kat heeft héél vaak iets beters te doen.

Ik zal dus niet zeggen dat je een kat nooit een trucje kunt leren, die van mij doet soms ook heel netjes wat ik zeg, maar dat doet ie dan alleen omdat dat hem toevallig uitkomt. Wat het knipogen betreft vraag ik mij ernstig af of een kat genoeg bewuste controle over z'n spieren heeft om te leren de ogen - bewust - onafhankelijk van elkaar te sluiten of te openen. Ik betwijfel het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mij katten knip ogen elke dag wel een keer dus het kan!
Waarom ze het doen? Geen idee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn katten knipogen ook wel eens. Ik had het over bewuste controle. Ik ken ook mensen die niet kunnen knipogen wanneer ze dat proberen (niet genoeg controle over de spieren) maar die het wél kunnen als het per ongeluk gaat. Bewuste aansturing is iets anders dan bijvoorbeeld reflexmatige bewegingen, of min of meer toevallige beweging.
je kan je kat moeilijk leren knipogen op bevel, hoewel je ze wel heel veel andere dingen kan leren.
wel zal je zien dat veel katten een knipoog terug geven als je hun er een geeft.
een kat knipoogt om te laten zien dat hij geen bedreiging vormt, en geen confrontatie zoekt.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Ik doe dit ook weleens met mijn katten,ze staren mij aan en als ik mijn beide ogen even kort dicht doe dan doen zij dit daarna ook.
Als ik recht tegenover mijn kat zit en knipoog, helaas met 2 ogen, dan doet hij dat na een poosje ook.