Soms zie je in supermarkt aan een advertentiebord wel eens briefjes hangen waarop een poesje of cavia gratis wordt aangeboden. Mag dat wel vlgns wet?

Mag je dieren nog wel gratis aanbieden? Ik dacht dat dat verboden was om misbruik te voorkomen? Wie weet er meer over en wanneer het niet mag, welke instantie maakt er dan werk van?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

ja dat mag, als je zelf niet goed voor een dier kunt zorgen, is het juist goed om een beter thuis te zoeken voor het dier, de dierenbescherming is ervoor dieren weg te halen uit huizen en stallen waar het dier niet goed verzorgt wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor de wet is een dier een ding, een goed.
behalve verkopen mag je die ook gratis meegeven.
of het laatste verstandig is, is een ander verhaal.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dikke plus... al zou het simpelweg verboden moeten worden om katten en kittens gratis aan te bieden vanwege de gevaren. maar dat terzijde.