tot hoeveel weken zet je een wekker om je pup `s nachts uit te laten?

moeten we dit doen totdat ze zindelijk is, ze heeft al wel eens `s nachts door geslapen maar hebben gemerkt dat de bench een keer nat was.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan beter van 19:00/20:00 tot 24:00 uur gaan is veel beter..

Antwoorden (2)

In principe hoef je er s'nachts niet uit om je pup uit te laten,maar wel in de bench.
Dat de bench nat was heeft er waarschijnlijk mee te maken dat de bench iets te groot is.Probeer de bench ergens mee kleiner te maken door er bijvoorbeeld een doos bij te zetten zodat je pup net genoeg ruimte heeft om te kunnen liggen.

Als je je pup rond 23.00 uur uitlaat en s'ochtends rond 6.30 uur dan moet het goed komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Ze zullen niet snel hun eigen nest bevuilen.
Dat is helemaal afhankelijk van de pup en van jouw insteek.

Ik heb bij geen van mijn honden ooit de wekker gezet. Nou slaap ik heel licht, dus hoor onmiddellijk ieder geluid. Mocht ik zacht piepen horen, dan ging ik er even uit.
Ik zette zonder een woord te wisselen de hond even op het grasveld voor de deur en zonder te prijzen voor gedane zaken ging de pup zo de bench weer in. Ga je ze 's nachts prijzen voor een plasje of een poepje, dan maken ze er een spelletje van en komen ze, al was het maar om je stem te horen.

Ga je een wekker zetten, dan verschuift de tijd niet naar de behoefte van de pup en went de pup aan een vaste tijd. Je hebt dan kans dat het een vaste gewoonte wordt.

Soms duurt dat nachtelijk uitstapje een week, soms twee weken. Maar ze slapen 's nachts eerder door dan dat ze overdag zindelijk zijn. Darmen werken 's nachts niet zo hard als overdag. Hetzelfde met plassen.
Wel zijn er pups waarbij de darmwerking nog niet goed is en die diarree hebben, dan moet je bij piepen soms wel een week of drie uit je bed, maar dat komt minder vaak voor.

Voor je het weet is deze nachtelijke actie overbodig en kan je gewoon blijven liggen tot een uur of zes/zeven.
Sterkte!
Ivana