Ik heb twee krielkipjes, nu heb ik me laten vertellen dat kipjes alles eten. Ook als jezelf restjes hebt. Maar mogen ze alles eten? B.v. stamppot?

Ik zou niet graag willen dat ze ziek worden!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (8)

Wij hadden vroeger kippen en die kregen altijd de resten van het eten zoals gekookte aardappelen, en stamppot zullen ze ook wel gehad hebben. Nooit gemerkt dat die beesten ziek waren
12 jaar geleden
Ja. Sterker nog,

Mijn opa heeft kippen en die maakt een soort stampot voor ze ;-)

Nee ze mogen alles eten, ik zal ze alleen geen vlees geven.

En nog een tip: verkruimel eierschalen en doe dat tussen het voer, dan krijgen ze meer kalk binnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Als je eierschalen verkruimelt zijn er kippen die ook hun eigen eieren aan gaan pikken. Geef ze liever kalk, dat per kilo te koop is.
Wij hadden vroeger ook kippen.
En alles wat over was dat werd in de kippenren gegooid.
Of het ging naar de varkens.

Maar als een kip wat ziet,,en het bevalt hem dan eet hij het op.
Het is een beest uit de natuur ,,wat zijn instinct nagaat.

Als ik s,zondags bij mijn schoonmoeder ben op visite op de boerderij.
En ik moet pissen,dan ga ik naar buiten en loop naar achteren waar de kippen lopen.

Daar pis ik tegen het gaas waarachter de kippen lopen,,,en dan zijn ze er als de kippen bij.
Maar denk je nou echt dat ze drinken van mijn urine ,,nee hoor.
Het is geen water,,maar ze horen het wel als water neerkomen.
Maar het kippenverstand zegt..drink het niet op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Het boerenleven ten voeten uit: pissen tegen de kippenren!
Plusje voor dit "schilderijtje"......
Ze eten alles. Geef ze alleen geen vis. De eieren gaan er van stinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou de kipjes wel het kookafval geven, maar geen toebereid eten waar zout en kruiden in zit.
ze lusten het wel, maar echt goed voor ze is het niet.
geef je kipjes graan en groente-afval, en af en toe een stukje vlees of wat kattenbrokjes.
Rieneke1
12 jaar geleden
Volgens mij eten ze inderdaad alles. Ik heb alleen wel gehoord van een vriend die zelf ook veel kippen heeft, dat je ze geen eieren moet geven, want dan gaan ze mogelijk ook hun eigen eieren opeten. Rare beesten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ze inderdaad van alles geven.
Hou het wel zo natuurlijk mogelijk, dus afval van je eigen eten (restjes, schillen etc.) alleen dan niet (te) gekruid want daar kunnen de meeste dieren niet zo goed tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze eten bijna alles behalve koolbladeren en aardappelschillen,dat is slecht voor ze...