iemand nog tips voor een hondje met diarree zonder aanduidbare reden? Eet, drinkt en speelt wel, slaapt wat meer.

Weet jij het antwoord?

/2500

Die gekookte rijst tip, eventueel met rijstwater anders wordt 't zo'n rotzooitje, werkt vaak goed. Wat ook kan helpen is je hond niet te koud water geven. Eerder lekker lauw ipv koud uit de kraan, zeker met dit koude weer. Dit helpt bij onze hond (mechelse herder x bouvier en regelmatig last van diarree) eigenlijk altijd goed. Ik ben zelf niet zo'n voorstander van gekookte kip, maar dat heeft meer met de kwaliteit van de kip te maken. ;-) En mocht dit inderdaad niet helpen binnen twee weken, dan zou ik zeker even naar de dierenarts gaan.

Aanvullend op bovenstaande adviezen: er wordt veelvuldig genoemd dat er lichtverteerbaar eten gegeven moet worden. Kip en rijst(water0 is daar een goed voorbeeld van. Echter als je alleen dit geeft, zal de ontlasting niet snel stevig worden. Beter kan je (aanvullend) licht verteerbare brokken bij een dierenspeciaalzaak of dierenarts halen. Hypo-allergene brokken zijn licht verteerbaar of brokken met de aanduiding sensitive/sensible/intestinal. Je kan verder zonder recept/consult bij de dierenarts Canikur Pro pasta of Finidiar pasta halen. Deze ondersteunen de darmfunctie en beschermen de darmwand. Heb je verder de temperatuur van je hond al opgemeten. Als ze sloom zijn, hebben ze vaak koorts. Bij koorts zou ik toch aanraden een afspraak bij de dierenarts te maken. Duurt e.e.a. langer dan een dag of vijf en/of verliest je hond teveel vocht omdat de diarree echt waterdun is, dan kan je ook beter langs de dierenarts. Ik heb de afgelopen weken erg veel honden met deze klachten op onze praktijk gezien. wellicht heerst er een buikgriep. De meeste honden hadden echter wel een kuurtje nodig, zeker als Finidiar is gegeven en dit niet helpt. En het is al gezegd, maar vergeet niet te ontwormen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100