Wat is een geschikte locatie voor het oprichten van een katten fokkerij?

Ik heb me overal goed over ingelezen, kom er alleen niet uit wat een geschikte locatie is om circa 10 katten onder te brengen. Meeste fokkers hebben maar 2 katten en doen dit vanuit huis daar kan ik een geen voorbeeld van ontlenen. Veel pand eigenaren zitten waarschijnlijk niet te wachten op een beestenboel.. Heeft iemand een geniaal idee waar ik de katten verantwoordelijk maar ook rendabel kan onderbrengen. Dank voor het meedenken!

10 maanden geleden
1.2K
Z512099
10 maanden geleden
Het moet opbrengen.
TurfGraver
10 maanden geleden
Want we hebben nog niet genoeg katten?
Begin een asiel.
tinus1969
10 maanden geleden
Je wil iets huren?
Heb je gecheckt welke vergunningen je nodig hebt?
tinus1969
10 maanden geleden
Verder sowieso buiten de bebouwde kom zoeken
BonBonvanJohn
10 maanden geleden
als het echte raskatten betreft dan kan het misschien wel wat opleveren. vraag is of mensen zo'n kat willen uit een 'fabriek'. Één van de redenen reden dat mensen uit huis een fokkerij beginnen is dat ze dan de kittens meer genegenheid en liefde kunnen bieden. Echt eigenhandig groot brengen in huiselijke omgeving en wellicht meer socialisatie met andere dieren. Ik heb het idee dat dat in zo'n fabriek te weinig gebeurd. Ik zou sneller geneigd om een kitten te nemen van een kleine fokker

Antwoorden (1)

Een kattenfabriek bedoel je? Wellicht in een grote boerderij. Maar of je dat verantwoord maar ook rendabel kan maken betwijfel ik. Je kan niet 10 onverwante katten samen zetten, dus zal je ze apart moeten huisvesten. De ruimtes moeten goed verwarmd zijn, vrije uitloop naar een buitenren hebben, en katvriendelijk zijn ingericht. Je zal de katten moeten laten testen op erfelijke afwijkingen, en je zal de kittens moeten socialiseren (en dat kost tijd) Ook de volwassen katten hebben veel aandacht nodig. Bedenk dat je met zoveel poezen ook veel kittens zal hebben die (om de 2 uur in de eerste weken, ook 's nachts) geflest moeten worden. Dan de dierenartskosten voor eventuele zieke poezen, het enten en chippen....en ik zal ongetwijfeld nog veel vergeten zijn te noemen. Het lijkt me geen goed plan.
Rieneke1
10 maanden geleden
BonBonvanJohn
10 maanden geleden
Bovendien als een poes bijna op het punt staat te bevallen is het ook de bedoeling dat je dag en nacht moet 'waken'. Met veel poezen moet je dat veel keren doen per jaar. Lijkt mij onbegonnen werk