Ik woon in Limburg en wil beagle kopen. Wie heeft ervaring, tips, adressen van kennels, informatie etc?

Ik heb 8 jaar lang 4 cavia's gehad maar altijd al een hond gewild. We hebben een groot huis met ruime tuin en dus veel plaats voor een hond. Aangezien mijn ouders veel werken is er ongeveer 4 uur per dag niemand thuis. Vandaar dat we een kleinere hond zoeken die in de tuin kan rondlopen en niet om het uur uitgelaten hoeft te worden. Nou vind ik beagles persoonlijk leuke honden die erg slim schijnen te zijn. Heeft iemand zelf een beagle, adressen voor beagle kennels (en prijzen), ervaring met beagles andere informatie te vertellen? Graag hoor ik het. Bij voorbaat dank voor de genomen moeite!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een beagle is een hele grote neus met een lijfje eraan, dat gefokt is als meute-hond, dus niet om samenwerking met een mens.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHA :))) ZOOOO waar!!!
en stembanden/stemgeluid wat helemaal hoort bij die hele grote neus is ook niet te missen.
wat ie ruikt, ziet hoort geeft ie ook door aan de meute (of mens, maar deze vind dat echt niet altijd fijn) de neus moet de hele dag speuren als het even kan, en in een tuin gaat dat prima! je hoort meteen of de hond een muis, egel, eekhoorn, mol of wat dan ook op het spoor is, en de beagle is niet zo van; nou ik kan er niet bij, of ik kan het ff niet vinden dus ik geef het op. ENORME driften hebben ze, waar ze niet vanaf zijn te brengen (eigenwijs zijn ook, wist je dat al?) kortom, met een beagle en een tuin zal het dagelijks klinken als.... tja: volle maan of zelfs een zwaar mishandelde hond, want ze kunnen joelen én gillen. super muziekaal zijn ze. heb je daar trek in Brain? luister maar even:
http://www.youtube.com/watch?v=Ho7f9I6JDjg
en dit produceert een beagle ook aan geluid als ie in zijn uppie is.
hij komt niet als je hem uit de tuin wil roepen, ze graven desnoods een prooi uit (er zitten meer dieren in je tuin dan je denkt, dus het scheelt schoffelen) mocht je denken dat enkel beagles dit doen waarmee gejaagd word en hierop zijn getraind: nope, dit is gewoon het gedrag van #een# beagle, en veel baasjes vergissen zich hierin en krijgen spijt. lekker in je tuin liggen, BBQ, je buren. het gaat echt anders worden met dit hondenras, dat is 1 ding waar je zeker van kan zijn!!
Ivana
12 jaar geleden
.......en reken maar dat een grote tuin binnen de kortste keren gaat vervelen. Dat is voor iedere hond al zo, voor een beagle zeker. Ze willen méér geuren en méér sporen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook dat idd...!
met zo'n scherpe neus is een grote tuin zo afgesnuffelt dus dat schiet niet echt op. je kan wel geursporen uitzetten die lijden naar een beloning, zodat het dier zijn driften kan gebruiken.
maar daar moet je ook maar zin in hebben. stel dat je hier een uur per dag mee bezig bent zet het nog geen zoden aan de dijk : de hond vind het binnen een paar minuten en wil alsnog meer....

Het beste antwoord

Ik heb mijn hond in een geweldige kennel gehaald,van mijn papa's neef.Ze verkopen beagles,teckels,labradors en teckels.Ligt mooi afgelegen en de honden zijn compleet in orde,wel een stukje rijden,in Antwerpen het heet hoogmaatheide en trouwens goede uitleg hierboven over een beagle.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met stamboom?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meerdere rassen? mwoah... valt wel mee toch? #shock#
Beschikbare pups op DIT moment:
Amerikaanse Stafford
Basset hound driekleur
Beagle driekleur
Berner Sennen
Bordeaux Dog
Boxer
Bullmastiff
Cavalier King Charles Spaniel Driekleur
Collie
Dalmatiër met zwarte vlekken
Deense Dog zwart
Duitse herder
Engelse Cocker Spaniel zwart
Fox terrier ruwhaar
Franse buldog
German Spitz dwerg Pomeriaan
German spitz wit
Golden Retriever
Ierse Setter
Jack Russel
Labrador Blond
Labrador bruin
Maltezer
Mopshond creme
Newfoundlander zwart
Pekinees zilver grijs
Pinscher black and tan
Poedel creme
Schnauzer dwerg
Shi tzu
Sint Bernard
Teckel korthaar black and tan
Teckel korthaar bruin
Teckel korthaar chocolade
Teckel langhaar black and tan
Teckel ruwhaar wildkleur
Vizsla
West highland white terrier
Yorkshire Terriër

ziet er professioneel en goedverzord uit, en hoewel ik totaal geen fan ben van een grootschalig gebeuren zijn er veel kennels die hier niet aan kunnen tippen (al kan het natuurlijk beter (puur vanwege de beperkte wettelijke eisen en bepalingen op dit gebied) @platje
stamboom zit erbij als pups door de Raad van Beheer zijn voorzien van een chip. maar daar kan ik zo niets over lezen. (ze hebben wel een chip maar meer info haal ik zo niet van de site)
daarbij wil een stamboom ook lang niet alles zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat klopt, maar vaak werken deze broodfokkers niet met stambomen. Dat betekend dat het ras naar de knoppe gefokt wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Worden alle ouderhonden wel getest op erfelijke aandoeningen? Waar je woont moet niks uitmaken. Ik heb voor mijn hond ook 4 uur in de auto gezeten :) Dat heb je er voor over.Vraag ik mij af.... Vooral bij labradors, golden retrievers en Berner sennen is dat heel belangrijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huh? Heb er perongeluk iets tussen geplakt hihi. Dit moet de reactie zijn die ik bedoel: Worden alle ouderhonden wel getest op erfelijke aandoeningen? Vraag ik mij af…. Vooral bij labradors, golden retrievers en Berner sennen is dat heel belangrijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in belgie mag een teef jaarlijks jongen krijgen, het is mij ook niet duidelijk of ouderdieren aanwezig zijn en bezichtigd mogen worden. hoe men zoveel pups wil socialiseren (ruimte is prettig, maar zegt niet alles) 2 entingen krijgen ze, maar oudere pups meer? ook kennelhoest? (niet verplicht maar er zitten er een hoop bij elkaar) broodfokkers kunnen ook werken met stambomen. bij klachten verander je de naam en schrijf je je ergens anders in zodat je weer een stamboom aan kan vragen.
controle is op dit gebied zeer matig, de dans kunnen ontspringen is heel simpel, zelf klungelen met papieren en een PP is een eitje. deze kennel doet het zeer netjes, en ondanks ik zelf vind dat de wet tekort schiet hierin houden ze zich er netjes aan. neg verhalen zie ik niet staan, en dat is heel bijzonder als het om zoveel dieren gaat (echt garantie kan je niet geven natuurlijk, het zijn voor de wet producten, maar in het echt niet) en wat mij opvalt: er zit geen engelse bull bij omdat deze honden ALTIJD problemen hebben met hun gezondheid.
een BD of mops is al een risico vanwege gezondheidsproblemen die bij deze rassen vaak voorkomen, dus m.i. letten ze wel degelijk op wat voor pups ze aanbieden i.c.m. het waarborgen van de verkoop van gezonde pups. veel erfelijke aandoeningen komen pas na een paar jaar aan het licht, en ook een fokker is niet verplicht om al zijn dieren te testen hierop. daarbij is het een moment opname en geeft het nog steeds geen garantie als men testresultaten op papier zit die niet recent zijn of van een jong dier zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ziet er idd netjes uit, maar toch zou ik zelf nooit een pup halen bij zo'n enorme kennel. Heb toch het gevoel dat het meer voor het geld wordt gedaan dan voor liefde voor de rassen. Hmmm weet ik wel zeker:) Nee, ergens voelt zoiets niet goed...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet wat je bedoeld en het is ook niet mijn ding. gelukkig zijn de echte handelaren makkelijk te herkennen. het meest opvallende: zo anoniem mogelijk blijven, en smijten niet met adressen en andere gegevens.
en dat doen ze hier weer wel. nette info, geen gedoe op afspraak, wettelijke bepalingen, inschrijf/registratie nummer. liefdadigheid is het natuurlijk niet (er loopt personeel, de belasting zou niet lullig zijn met zo'n lap grond, onkosten aan de pups, etc. het moet wel uitkunnen allemaal) las wat berichten en zie wel duidelijk een menselijke kant hierin (tegen de pup: zul jij je wel netjes gedragen, en wat ik ook lees: u wou weten hoe het gaat op het nieuwe plekje dus hier wat foto's (gevolgd door een verhaaltje) bij de geldwolven is het meer inpakken en wegwezen. hou me al jaren bezig met de broodfokkers op internet en heb wederzijds contact met een districtsinspecteur (mail regelmatig documentatie door die over dergelijke personen die ik vind of via via krijg) dus snap heel goed dat er alarmbellen gaan rinkelen bij zo'n mega aanbod. op zich is het openbaar maken van zo'n groot aanbod al een trekpleister voor instanties als het niet zou kloppen, maar persoonlijk gaat mijn voorkeur ook uit naar een fokker die zo nu en dan een nestje heeft (alleen al om de socialisatie en de tijd die ze aan een pup kunnen besteden) maar heb me verbaasd, want heb zo vaak anders gezien en gehoord van mensen die meerdere pups aanbieden. vergeleken daarbij is dit echt boven mijn persoonlijke verwachtingen voor zover ik kan zien (én googlen) want slapen doen we 's nachts ;-) (alhoewel, het is al laat...)

Andere antwoorden (5)

Ten eerste geen enkele hond hoeft om het uur uitgelaten te worden. Ten tweede is een beagle mischien wel intelligent maar hij is gruwelijk eigenwijs. Houdt daar wel rekening mee. Verder is het een jachthond. Of het zo.n slim idee is om het in de tuin alleen te laten, weet ik niet.
Alsof een grotere hond niet in de tuin kan. Maar wat doe je als het de hele dag regent? Dan kan je hem niet 4 uur buitenlaten. Dus denk er nog eens goed over na.
Als je meer info wil over het ras, prijs en fokkers kan je kijken bij de Beagle club. Verder vind ik Hondenplaza een fijne site.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Alleen alls vraagsteller met een pup begint dan is het vele uitlaten wel van toepassing totdat de hond zindelijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt helemaal, was al met de toekomst bezig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
het zijn geen honden voor iemand die geen ervaring met honden heeft, een hond niet dagelijks aan het werk wil/kan zetten, en niet tegen gejoel en gejank kan (zo communiceren ze nu eenmaal, kan zowel de baas als de hond niets aan doen) of een hond af wil schepen met een grote tuin. een beagle zal laten merken dat ie dit niet prettig vind
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1! Beagles zijn superleuke honden met een geweldig karakter, maar oooh wat kunnen ze je het leven zuur maken als je er te weinig mee doet en niet goed mee omgaat...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:))
zou me net blindstaren op het formaat en het uiterlijk.
beagles hebben enorme driften en stemgeluiden, moeten aan het werk gezet worden anders janken ze alles bij elkaar. zeer zelfstandig en zeker geen hond die perfect naar je zal gaan luisteren.

ondanks de ruimte komt er wat meer bij kijken. uitlaten is VEEL meer dan de behoefte doen, dus zal met idee beslist geen beagle (zowiezo geen jachthond) aanraden.

wil je een hond van een fokker moet je niet op prijzen letten. (daar varieren prijzen overigens ook) als het in een straal van een aantal km moet zijn vraag ik me af wat je over hebt om een geschikte pup aan te schaffen. (al zou je naar amsterdam moeten, dit is eenmalig. regelmatig een tussenstop voor een pup die grotendeels slaapt is geen opgave lijkt me)

zou me eerst eens in het ras verdiepen voor je ergens aan begint.

via de link kan je fokkers vinden, maar ook info over het ras zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Ik woon in Limburg en wil een Beagle kopen' Al het advies wat hier staat is meer dan waar. Niets pessimistisch aan. Wij willen je helpen geen verkeerde beslissing te maken in de aanschaf van een hond. Een Beagle wordt gemiddeld 12 jaar. Een hond koop je voor het leven. Heb je er een aangeschaft die je niet bevalt, dan heb je dus heel lang pech. En er zijn zoveel mensen die een hond kopen omdat ie wel leuk is om te zien en slim zijn. Ik wil je niet beledigen hiervoor. Maar dat zijn wel de honden die in het asiel zittn....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke +++++
Een Beagle wil echt uitgelaten worden, het is een jachthond, dus inderdaad kilometers rennen.
Heerlijk vind hij/zij dat.
In een hond gaat meer tijd zitten, dan hem alleen maar door je tuin te laten lopen, ook al is die groot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh jammer, de vraagsteller heeft de reactie verwijdert die hier stond?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
denk dat iemand er melding van heeft gemaakt. zelf verwijder ik dat soort dingen niet want het werkt meer op mijn lachspieren dan op mijn frustratie :))) zo te zien snappen we het hier allemaal, nu de vraagsteller nog?
Dat een Beagle niet groot is, maakt helemaal nets uit. Idd, hij is slim en dat betekent dat hij beziggehouden moet worden. Hij moet veel lopen en werken. Je zal met hem minstens 1 keer per dag een flink stuk moeten lopen, buiten de normale uitlaatrondjes om. En op zn minst een cursus doen, zo;n beest is slim en heeft de jacht in zich. Als die niet wordt bezig gehouden gaat ie zich vervelen...... en dat kan zich uiten in blaffen, slopen ed als je weg bent.

Een pup van elk ras zal je de eerste weken heel veel uit moeten laten om zindelijk te laten worden. De ene hond is met 2 dagen zindelijk en de ander pas met 4 maanden. Hou daar wel rekening mee. In 1x 4 uur alleen gaat ws niet.

4 uur per dag alleen voor een volwassen hond vind ik trouwens niet erg veel en moet voor iedere hond wel kunnen. Al moet je wel oefenen met alleen zijn natuurlijk:) Voor je een hond aanschaft zou je eerst eens je moeten verdiepen in verschillende rassen.
Een Beagle is niet echt een beginnershond en kan het je erg lastig maken als je er niet op de juiste manier mee omspringt. Die zijn zo weg als ze de kans krijgen en wat in de neus hebben zitten hihi!

Waar je woont moet niks uitmaken. Ik heb voor mijn hond ook 4 uur in de auto gezeten :) Dat heb je er voor over.

Pas op voor minder goeie fokkers en zelfs broodfokkers. Persoonlijk vind ik het het veiligste om een hond via de rasvereniging aan te schaffen. Iedere hond heeft een vereniging waar fokkers bij zijn aangesloten. Deze fokkers fokken met gezonde honden. Broodfokkers geven daar niets om en denken alleen aan het geld. Maar ze doen zich wel erg professioneel voorkomen. Let daarom wel op dat ze bij zo'n vereniging aangesloten zitten.

Veel succes met het vinden van de juiste hond!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 mensen met minder goede bedoelingen blijven opvallen anoniem. altijd vragen naar het ID, en je ziet bijna meteen welk vlees je in de kuip hebt. (naar googlen kan soms ook veel info opleveren) smoesjes als: de teef is naar het trimsalon, wordt uitgelaten, is bij de dierenarts, bij de reu of weet ik veel wat.... daar trappen we niet in natuurlijk!! vragen moeten netjes beantwoord worden (ook al zijn ze lastig) en geheimzinnigheid over de inhoud van schuurtjes val ook op. zo zijn er nog meer kenmerken waardoor je dit soort schofterig volk er makkelijk uit kan filteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, en sowieso is het: bij geen goed gevoel NIET doen:) En dankje voor de +
Zeer waardevolle antwoorden. Ik heb alleen nog niet vermeld gezien dat de Beagle een meutehond is. Dat wil zoveel zeggen als in grote groepen levende honden, die voornamelijk op hun neus afgaan. Eenmaal een spoor gevonden, gaan ze er gezamenlijk achteraan en jagen het wild op.
Houd je zo'n hond in de tuin, dan mag je wel over een goed hek beschikken, want ze gaan door roeien en ruiten als hun neus een spoor ruikt.

Veel mensen vallen voor het uiterlijk en komen later achter de aard van het beestje. Binnenshuis zijn het schatjes, maar buiten zijn het jachthonden en niet eens in zakformaat.

Het advies van Zander 353 moet je maar niet opvolgen. Waar meer dan twee rassen van pups voorradig zijn riekt het naar handel. Bij zoveel verschillende pups kan er ook niet aan socialisatie worden gedaan. Dat is zeker zo belangrijk als lichamelijke gezondheid. Dat de plaats van de kennel afgelegen is, is juist een nadeel. De hondjes groeien dan zeker op zonder kennis te nemen van normale geluiden en veel verschillende mensen.

Ga eerst eens naar verschillende hondenshows. Niet om te kopen, maar om met fokkers te praten en zelf te zien wat het verschil is tussen de rassen en de karakters. Maak contact met de officieële beagle-club voor advies en fokkers. Neem vooral de tijd en bereid je goed voor. Je zit er wel de komende 15 jaar aan vast en dan kan het beter een hond/ras zijn waar je gelukkig mee bent en die bij je past.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meutehond...
je hebt gelijk (denk ik beagle denk ik meute dus vanwege de logica kwam ik ff niet op het idee om het duidelijk te melden) maar idd heel belangrijk om te weten!! de communicatie ook binnen de meute (en laat een mens nu worden gezin al een lid hiervan, en dus ook deze communicatie ter oren zal krijgen: niet te missen!!!) +++++++++
Vrienden van mijn ouders hebben een beagle, deze is inmiddels al aardig oud aan het worden. Wel had hij vanaf een jaar of 2 a 3 al grijze haren op de kop. Of dit beagle eigen is, weet ik niet.
Verder is een beagle ontzettend eigenwijs en slim. Deze intelligentie misbruikte deze hond erg vaak. Op den duur waren alle onderkeukenkastjes en de koelkast vergrendeld voor de hond. Het is lastig om er een gehoorzame hond van te maken, omdat deze zijn eigen wil heeft. Het gebeurde dan ook geregeld dat de vrienden van mijn ouders hun hond kwijt waren tijdens het wandelen (dit heeft ook met het jachtinstinct te maken).
Beagles zijn over het algemeen niet erg afhankelijk en zijn geen schoothondjes die graag geknuffelt worden.
Het zijn prachtige dieren om te zien, maar weet goed waar je aan begint.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Een plus voor dit praktijkvoorbeeld. Inderdaad zie ik meer beagle-mensen zónder dan met hun hond. Los is hij altijd "weg of onderweg". Je kunt het ze niet eens kwalijk nemen. Ze zijn uiteindelijk niet gefokt als huishond, maar om in meuten te drijven en te speuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier wonen ook 2 beagles, die kunnen nooit loslopen. altijd aan de riem omdat ze anders direct weg zijn en pas weer terugkomen als ze zin hebben. En dat terwijl er hier zulke mooie losloopgebieden zijn. Erg jammer, want zo'n hond geniet er juist van als hij lekker kan dollen.