Kan het kwaad om mijn labrador iedere dag bij 1 maaltijd sperziebonen te geven, en bij de andere alleen brokken of vlees?

sperziebonen hond

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer ook eens snijbonen,..mijn hond springt bijna op het aanrecht om ze uit de pan te halen als we die koken. Best gek beest hebben wij eigenlijk ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh ja, dat ga ik zeker proberen:) Dank je, vooral namens mijn lab Bobby :)

Antwoorden (6)

Ik denk het niet, maar je kan het beter in even navragen bij een dierenwinkel. Ik vraag me wel af waarom je je hond sperziebonen zou willen geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit weinig vet in en daarom goed voor een dieet.
Volgens mij kan dit geen kwaad, maar ik zou dit niet elke dag doen. Voor een paar weken-dieet is dit zeker goed, dit heb ik zelf ook meedere keren gedaan bij mijn hond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat je sperziebonen geeft omdat je hond moet afvallen en dan kan het geen kwaad om dit een weekje te geven,maar niet te lang want in sperziebonen zitten natuurlijk niet de voedingstoffen de de hond nodig heeft dat wel in hondenvoer zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, wat je schrijft klopt, ik wil hem wat laten afvallen en wilde het een tijdje ( 2 weken ofzo) geven, maar niet voorgoed. Bij de andere maaltijd krijgt hij dan zijn brokken of vlees.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Twee weken kan wel met de andere maaltijd zijn eigen voer en dan van zijn eigen voer ook iets minder geven.
op aanraden van mijn dierenarts,moet onze labrador, 2 dagen per week een sperciebonendagje hebben,en die dag niks anders dan sperciebonen.
Let wel op, of vers of uit de diepvries,niet uit blik of glas,ook niet na afspoelen, dit heeft te maken met het zoutgehalte wat er dan inzit.

Toegevoegd na 48 seconden:
dit ook ivm, zijn "slanke "lijn .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sperziebonen bevatten nauwelijks voedingsstoffen (waar de hond iets aan heeft) en weinig calorieën. Daarom wordt vaak aangeraden ze aan de voeding toe te voegen als een hond moet afvallen, puur als vulling dus. Dus nee, het kan geheel geen kwaad ze te geven aan je hond. Behalve als je hond te mager is, dan kan je beter gewoon een volledige maaltijd vlees/brokken geven. Maar ik ken geen gezonde labrador die te mager is :), meestal hebben ze juist de neiging te dik te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier nog een sperziebonen ''fan'' voor onze labrador! Hij is al flink wat afgevallen door de sperziebonen. Wat wij doen, is bij de sperzieboontjes een aantal brokjes te doen. Wij doen dit ook op advies van de dierenarts. Dus succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jij dit nu dagelijks of af en toe?