Een honden pension in zweden, weet iemand iets?

wij gaan deze kerst naar familie in Zweden maar ons neefje is allergisch voor hond, ik wil mijn hond niet in nederland achterlaten.
ik zoek dus een hotel of pension waar ik hem overdag en in de nacht kan laten maar eventueel ook in de middag een bezoekje brengen of kan dat laatste altijd?
ik zoek een pension in omgeving lerum.

als iemand mij zou kunnen helpen zou ik dat zeer op prijs stellen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is er mis met de hond hier laten. Lijkt me voor de hond veel fijner. Als je hem daar elke dag opzoekt, krijgt hij dagelijks het gevoel weer aleen achter gelaten te worden. Erg zielig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het probleem is dat hij er niet tegen kan als hij zonder mij of nou ja ons is en ik kan niet zonder hem, klinkt heel raar maar zo is het bij mij, vorig jaar zijn we er wel geweest en toen hadden ze er geen last van.
ik ben vaak snel bezorgt en als mijn hond m'n vaders auto ziet begint hij er als een gek om heen te springen en dan krijg ik bijna een aanval en probeer in te grijpen ik zou wel bij een ander familie lid met m'n hond kunnen overnachten maar daar zal m'n vader op tegen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk eerder dat jij niet zonder hem kan...Hoezo krijg je een aanval? Het is normaal dat een hond blij is als hij iets bekend hoort of ziet. Daarom is het niet goed om elke dag de hond blij te maken en daarna weer te vertrekken. Een hond is een roedeldier. In een pension in Nederland kan hij prima met andere honden tijdelijk met andere honden een roedel vormen. Veel beter voor je hond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@platje, ik denk dat het togg beter is om die hond mee te nemen. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt die hond togg ook gwn in die pensioen in Zweden dumpen? wrm in nederland. ik vind dat je hem gwn moet meenemen ! Dann Hou je hm daar in een Pensioen en ga je hm elke dag bezoeken. of je houd hem bij een andere familie in zweden, off voor dese keer dat het niet erg is? x
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik hem zelfs bij mensen laat blaft hij me achter na en kan zo wel 2 uur door gaan! een aanval nou het is niet bepaald fijn als je hond op een voorbij rijdende auto afrent!
in een pension in zweden zou hij toch ook prima overweg kunnen?! en zoals ik ook al zij ja ik kan zeker niet zonder mijn hond @ probleem1 zo dacht ik er net dus ook over :)
Ivana
12 jaar geleden
Ik heb even in het Zweeds naar Lerum geschreven, maar in de plaats zelf is geen hondenpension. Er zijn wel 3 hotels waar je de hond mee naar toe mag nemen, maar daar heb je natuurlijk niets aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oftewel, je gaat die hond urenlang opsluiten in een auto, zodat jij zelf een uurtje per dag dat beest kunt zien, om em daarna weer urenlang in die auto te houden. Geloof me, als je aan je hond denkt, dan breng je em naar een pension of vrienden in Nederland.

Antwoorden (2)

http://www.crea-diem.net/

Misschien iets voor je? Niet te ver weg van Lerum. Let wel, misschien zijn ze dicht met de kerst, dat nemen ze hier namelijk erg serieus, feestdagen ;). Verder, toen ik mijn hond mee naar zweden nam, moest ik haar volledig ingeent hebben, nu weet ik dat die regel gaat verdwijnen, weet alleen niet precies vanaf welke datum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo dra m'n nicht online is zal ik haar vragen on de site voor mij te vertalen, met de in entingen gaat het goed we hebben hem dit jaar al volledig ingeënt en zullen voor vertrek dat nog eens na vragen, bedankt!
Persoonlijk zou ik de hond gewoon in Nederland laten.
Iedere keer als je daar weg gaat is de hond gestrest, dit heeft hij nu maar 1x.
Na enkele dagen is hij dit kwijt en wordt het voor hem ook vakantie.
Als je hem nu breng en dit is de eerste keer, zal hij het de volgende keer herkennen en nog blij zijn ook, vaak vinden ze het fijn tussen andere honden.
Ga van tevoren wel even het hondenpension bekijken, zodat je weet dat het schoon is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook bij alle katten/honden pensions in Nederland geldt: Alle inentingen moet hij gehad hebben.