Hoe komt het dat mijn kitten alleen 's ochtends spint?

Elke ochtend komt mijn kitten mij wakker maken en dan ga ik met hen kroelen. Hij spint dan ontzettend harder. De rest van de dag knuffelen we ook heel veel, maar dan maakt hij geen enkel geluid. Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Denk dat dit per kat verschilt.
Mijn kat is altijd aanhankelijk en wil het liefst op schoot liggen, als hij geaaid wordt gaat hij gelijk spinnen, ongeacht tijdstip van de dag.
Denk dat je kitten even wil laten merken dat hij weer blij is dat je wakker ben, maar misschien is ook het brokkenbakje leeg, dan is het nog 'eigenbelang' : hij wil brokjes.
Waarschijnlijk gaat hij echt wel meer spinnen, ook dit moet een kitten leren.
Ook gaan ze op heel verschillende manieren 'miauwen'
Dit is heel bijzonder om te ontdekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De kat is 's ochtends extra 'blij' om jouw aandacht te krijgen, omdat je 8 uur lang alleen maar hebt liggen slapen (Hem dus geen aandacht hehbt gegeven). De rest van de dag ben je gewoon in de buurt en is het wel leuk om bij je te zijn, maar minder bijzonder. (Wij hebben hetzelfde met onze kater; Bij opstaan en huiskomen ronkt hij, maar de rest van de tijd krijgen we af en toe een knorretje)