heb een vis die paar schubben verloren is, heb je daar een product voor en welke product is dat ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Vrijwel alle soorten vissen verliezen wel een schubben.
Vrijwel altijd heeft dit geen gevolgen voor de vis zelf.
Dus hoef je niets te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alvast bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch zou je na een incident als hierboven beschreven is voor de zekerheid een middeltje kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben niet zo voor dit soort middelen, zolang het niet echt noodzakelijk is, het doodt ook de goede bacteriën in de filter, hierdoor wordt de waterkwaliteit alleen maar slechter en die is waarschijnlijk toch al niet optimaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik had overlaatst een vis die vinrot had ik had hem apart gezet in een emmer met een kleine beetje zout en achter 14 dagen is hij erdoor gekomen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal juist!
Zieke vissen in een zoutoplossing is vaak heel effectief.
En dan wel even appart zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een vis heeft een dikke slijm laag had ik gelezen in een boek en door zout in het water te doen maken ze nog een dikkere slijm laag waardoor ze minder kans krijgen op ziektes enzo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist ja, die slijmlaag beschermt de vis tegen ziektes.
Hoe lager de hardheid van het water, hoe dunner de slijmlaag en hoe sneller de vis ziek wordt.
Maar bij te veel zout, gaan je planten weer dood,dat mag dus ook niet.

Andere antwoorden (1)

Esha2000 toevoegen tegen schimmeltjes en infecties.

Over de schubben hoef je je geen zorgen te maken, binnen een maand zijn ze terug. De schaafwondjes zijn alleen wel gevoelig voor bovenstaande.