hoe hou ik mijn kat uit de kerstboom?

Hoe kan ik mijn kat uit de kerstboom houden, spuiten met de plantenspuit is geen optie, want er hangen lichtjes in de boom.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.9K

Het beste antwoord

Ik laat de kerstboom hier altijd 2 dagen onversierd staan. Degene die de behoefte hebben om erin te klimmen kunnen dan hun gang gaan. Na een dag of 2 is de lol daar wel weer vanaf.

Daarna versieren en onderin onbreekbare ballen. Die worden er wel weer uitgemept maar die hang ik de volgende dag gewoon weer terug. Wel onder toeziend oog van enkele katten die geduldig staan te wachten om ze er weer uit te meppen.

Zie het maar als een soort van bezigheidstherapie voor jou en je kat. Het is namelijk wel erg grappig om te zien hoe je katten zich hiermee vermaken.
Aponi
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
prima oplossing, dikke plus.

Andere antwoorden (7)

Je kunt een speciale anti-poezen ring kopen die je rondom de stam van je boom vastmaakt. Aan het uiteinde van die ringen zitten metalen of kunststof pinnen die de poes verhinderen om in de boom te klimmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kheb zelfde probleem,ik heb onder nu geen ballen enzo neer gehangen ( tip van iemand) en toch de plantenspuit,nu heeft de jonge kat 2 dagen de boom met rust gelaten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok klinkt een beetje hard. Maar werkt geweldig en elk jaar herhalen..,
Kat oppakken en door de kerstboom halen. Echt op en neer dat ie de boom goed voelt. De kat zal proberen weg te komen. Dan nog een keer doen en kat op de grond zetten. Dit heeft mijn familie generaties gedaan, en nooit problemen gehad..,
Ze mogen er rustig onder door lopen en drink uit de standaard mag ook maar wil die gaan klimmen meteen weer in de boom duwen., zou daarvoor wel een plekje open laten aan de achterkant..,, die van mij kijkt er nu niet eens naar om...
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag! Je hebt een speciaal spuitbus dingetje, die spuit gewoon lucht. Maar katten houden er niet van en zullen dus uit de buurt blijven, waar dit verkrijgbaar is weet ik niet. Anders zou ik toch de plantenspuit gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet, de boom staat te kort om het op een diervriendelijke manier af te leren.
veranker je boom goed, en hang er onbreekbare ballen in.
accepteer dat je af en toe weer aan het optuigen moet slaan, en geniet van het onduigende kattesnuitje tussen de takken :)
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was benieuwd of jij hier een antwoord op wist Rieneke,niet dat mijn katten dit doen hoor,maar ik dacht:misschien heb jij DE tip want zelf zou ik het ook niet weten. ;-))
Rieneke1
12 jaar geleden
nee maria, geen andere tip dan je katje ook een geweldige kerst bezorgen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is waar,maar of de eigenares het leuk vindt is wat anders.:-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei dat is zeker schrikken. Misschien is het mogelijk om de punten van de takken waar ze bij kunnen met iets in te spuiten waar katten een hekel aan hebben en dan denk ik bijv. aan een deo of parfum of een sinaasappelgeur?
Rieneke1
12 jaar geleden
anna, potgrond is heerlijk rul, en nodigt uit tot graven, zo niet plassen, en dat is niet wat je wil.
Rieneke1
12 jaar geleden
katten zijn niet zo moeilijk hoor :)
zo wordt koffiedrab ook wel aangeraden, maar menig kat wandelt daar vrolijk doorheen.
vaak als katten ergens niet mogen komen of krabben, raad ik plakplastic of dubbelzijdig tape aan, want aan plakpootjes hebben ze wel een gruwelijke hekel.
maar hoe je zoiets in een kerstdorp moet realiseren zie ik niet zo goed. mooie vogel! :)
Dit probleem had ik andere jaren ook.
Heb nu een boom gekocht die flink prikt: gevolg: nadat hij 1x met zijn poot in de kerstboom sloeg, zit hij op een afstandje te kijken.
Loopt er soms nog wel onder door.
Er hangen wel allemaal onbreekbare spullen in.
Deze had ik van andere jaren.
Ook alle andere spullen door het huis heen laat hij van schrik met rust.
Dit is echt een aanrader!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen echte kopen maar een kunstkerstboom nemen.
Elk jaar denk ik dit jaar neem ik een echte maar toch maar weer de nepperd neergezet,de katten ruiken geen boom en hebben dan ook niet de neiging om erin te gaan hangen.
Heb er onbreekbare ballen in en heb hem op een tafeltje staan,de boom is 1.80m dus ook leuk op tafeltje en om de boom heen nog wat kerstspul neer gezet,kerstman poppetjes e.d zodat de katten er niet op kunnen rondlopen.
Ze laten de boom dan ook met rust.
En tegenwoordig lijken ze net echt ook die nepperds!