mijn kat heeft teken en ik zou vragen hoeveel euro het kost om die teken bij de dierenarts weg te halen?

mijn kat heeft echt 2 tekens en ik wil die weghalen bij de dierenarts en ik zou vragen hoeveel tussen een salaris hoeveel het kost?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.7K

Antwoorden (4)

Licht aan de dierenarts en als je nog wat mee krijgt (de prijs is altijd consult + eventueel medicijnen, prikje ik denk iets meer dan 55 euro maar het ligt ook aan de prijs die de dierenarts rekent en eventueel welke medicijnen als deze worden gegeven.

Toegevoegd na 5 minuten:
Je kan de teken ook zelf verwijderen je moet dan wel goed onthouden waar ze zaten of het opschrijven en controleren als daar een rode kring omheen komt. Want als dat komt dan krijgt je kat waarschijnlijk de ziekte van lyme. Al verwijder je een teek moet je wel goed de teek bij de kop pakken. Kijk anders even op deze site. http://www.kattenplaza.nl/info_teken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een afspraak met de dierenarts maakt zal je altijd minimaal een consult moeten betalen. Bij veel praktijken kan je echter ook dit soort kleine dingen door de assistente laten doen. Bij de meeste praktijken waar ik gewerkt heb/nu werk, rekenen we hiervoor niets MITS je direct anti-tekenmiddel/tekentang koopt en het verwijderen makkelijk gaat. Gaat het wat moeilijker (omdat bijvoorbeeld de kat niet meewerkt) en kost het meer tijd en/of koop je verder niks, dan wordt er een assistente-handeling gerekend. De prijs varieert hiervan per dierenartspraktijk. Denk aan zo'n 10 tot 15 euro.
Vraag dan gelijk of de assistente je uitlegt en laat zien hoe ze de teken verwijdert. Als je dan een tekentangetje koopt kan je het waarschijnlijk voortaan zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een consult is al tussen 15 en 20 euro daarbij komen nog de medicijnen en handelingen tenminste bij mij in de omgeving. Je kunt de teek ook zelf verwijderen, door de kop in de richting tegen de klok in te draaien; zo draai en trek je het diertje eruit. ik gebruik wel eens een teken tang ook wel een tissue om die tussen mijn duim en wijsvinger eruit te trekken. ik gooi de teek bij de vuilnis of spoel die door het toilet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook een hondentrimsalon in de buurt opbellen en vragen of hun het eventueel zouden willen doen en dan kan je meteen de kosten daar vragen. Als je zelf het nog nooit gedaan hebt, zou ik het niet doen, maar heb je bv geen kennissen/vrienden die honden of katten hebben en dat zij het voor je kunnen doen? Kost niks en je kat is verlost ;)