is het erg als ik mij hamster niet vaak los laat lopen en als ik hem laat loslopen op de tafel of bed (niet erg lang?

natuurlik weet ik dat ik veel aandaht moet geven! dat os dus geen antwoord op mijn vraag :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (7)

Als hij genoeg afleiding heeft in zijn kooi, lijkt me dat geen probleem, dus zorgen voor voldoende speelgoed in de kooi
12 jaar geleden
Erg? Moet niet. De vraag is dan: Hoe veel ruimte heeft hij in de kooi, en kan hij daar lopen, klimmen en graven. Hamsters zijn erg actieve dieren en rondrennen ed zijn noodzakelijk voor een fit beestje. Hetzelfde geldt voor graven ed. Dus een groot aquarium of diepe bak aan de kooi waar een dikke laag zaagsel in zit is wel een must.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zou hem beter in zo'n speciale bal kunnen zetten op de grond , want als hij van de tafel of t bed valt kan hij zich behoorlijk bezeren, een huisdier nemen brengt ook verantwoordelijkheid met zich mee, dus wat is nou een half uurtje per dag voor even met je beestje te spelen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n bal is echt super slecht! Hij beweegt namelijk al bij de kleinste beweging dus moet de hamster wel lopen. Een ratje ophangen in de kooi is veel beter!! Dan kan hij/zij zelf bepalen wanneer ie wilt rennen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vin'k wel zielig voor dat ratje...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar ze kunnen dan wel vriendjes worden ....
hangt af van de kooi waarin die zit.

Mijn hamster had destijds ook zo'n looprad, daar liep die hele stukken in.
Daarnaast liep die toch ook zeker wel een half uurtje per dag in een hamsterbal door het huis.

Hou er aub ook rekening mee dat een hamster een nachtdier is en haal hem dan ook niet tussen de middag uit de kooi om te lopen. Gun hem zijn rust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat is niet erg. Het enige wat er kan gebeuren, is dat je hamster een beetje 'eenkennig' wordt. Als hij veel in zijn kooitje is en er maar heel weinig uit komt, zal hij niet zo goed weten wat hij ineens met al die ruimte moet. Hij zal dus niet zomaar op verkenning gaan (wat juist zo grappig is als je 'm los laat).

3 x per dag even uit zijn kooi zou goed zijn. Maar niet te lang. Zo'n 5 à (maximaal) 10 minuten is genoeg. Hou er rekening mee dat je hamster maar een heel piepklein hartje heeft; dat moet niet overbelast worden. Veel plezier samen! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een loop wiel in je hok hebt staan is het sowieso niet erg als de hamster buiten de kooi niet veel loopt.
En verder ligt eraan hoe grote hok/ kooi je voor hem hebt. De normale hamsterkooien zijn groot genoeg voor voldoende beweging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het is niet niet erg, maar waarom heb jij dan eigenlijk die hamster? Je zou het eigenlijk leuk moeten vinden om er iedere dag mee te spelen en te knuffelen. Hij vind het leuk om over je hand op je andere hand en dan weer op de ander hand te lopen. Hij kan over je arm lopen en over je schouder, dat vind hij allemaal veel leuker dan in de kooi. Als je hem op een tafel of bed laat lopen, speel je dan met hem op laat je hem gewoon doen wat hij zelf wil? Pas dan maar op dat hij er niet vanaf valt. Als jij helemaal geen tijd voor je hamster hebt of wil maken, dan kan je hem beter weggeven aan een beter baasje.