als mijn kat bv. aan de whisky heeft gezeten kan hij dan dronken worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Whiskas verward met whisky?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
AH, kijk, dan zou ik ook de whisky verkiezen :)

Antwoorden (4)

ja ook dieren kunnen dronken raken , al wat bloed in zijn lijf heeft kan dronken worden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hij alleen eraan gezeten heeft niet, als hij ervan gedronken heeft natuurlijk wel! Zielig voor zo'n klein beestje. Dat komt doordat het op zo'n klein lijfje veel meer aankomt.
Niet doen dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker, veel dieren kunnen van alcohol dronken worden.
Als de kat teveel drinkt kan die een kater krijgen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het is nog heftiger. Als ik de bron mag geloven geldt het volgende:
Twee theelepels zijn genoeg om coma bij je kat te veroorzaken.
Er staat niet bij theelepels pure alcohol of sterkedrank.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over katten kan ik zo gauw geen informatie vinden, maar wel over honden:
De hond wordt steeds meer als mens beschouwd en is zich ook meer zo gaan gedragen. De gevolgen daarvan zijn merkbaar op het spreekuur van de dierenarts. Er worden meer honden aangeboden omdat ze niet in orde zijn, en vaak betreft het dan een lusteloze indruk, minder willen eten of gewoon niet helemaal zichzelf zijn. Een dierenkliniek heeft gedurende een jaar van deze honden urine afgenomen en laten onderzoeken in het veterinair laboratorium. De uitkomst van dit urine-onderzoek was in ruim 45% van de gevallen opvallend. Deze honden bleken een alcoholpromillage van meer dan 1 promille in de urine te hebben. Navraag bij de eigenaren leerde dat deze honden inderdaad de avond tevoren een glaasje hadden genuttigd. De reden waarom varieerde van het wat rustiger krijgen van de hond tot "als ik het lekker vind, dan mag mijn hond er ook wel eens van mee genieten". Ook bleek dat 1 glaasje bij de hond al gauw genoeg was voor een promillage van meer dan 1 promille, terwijl daar bij de mens vele glazen voor nodig zijn. Opmerkelijk was dat de leverschade die honden oplopen ten gevolge van de opname van alcohol vele malen groter is dan bij mensen en dat die leverschade ook al gauw leidt tot ernstige lichamelijke gevolgen.
Moraal: als je van je huisdier houdt geef je het geen alcoholische drank!
Amadea