Mijn hond heeft een rolletje Rolo's gestolen en opgegeten. Hij heeft het inmiddels uitgebraakt. Kan dit nog kwaad ?

Hij is 8 maanden oud & weeg 34 kilo. Hij gedraagt zich veder normaal.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

niets aan de hand....

De giftige hoeveelheden zijn
Gewicht hond.......Melkchocolade...... Puur... hoeveel theobromine
2,2 kg.................113,4g.................14,1g...200mg
4,5 kg.................226,8g.................28,3g...400mg
9,0 kg.................453,6g.................70,8g...900mg
13,6 kg...............907,2g.................92,1g...1300mg
18,0 kg...............1.134g................127,5g..1800mg
22,6 kg...............1.360g................156,0g..2250mg
27,2 kg...............1.814g................198,4g..2700mg
31,7 kg...............2.268g................240,9g..3400mg

jonge honden eten vaker dingen die niet voor ze zijn bestemd. goed op letten dus !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als het beesie het meteen weer heb uitgebraakt dan is uit ze maag maar zou hem voor de zekerheid wel even in de gaten houden mocht ie nog een keertje braken of hij krijgt diaree en dat blijft door gaan dan naar de dierenarts toe gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De giftige hoeveelheden zijn
Gewicht hond.......Melkchocolade...... Puur... hoeveel theobromine
2,2 kg.................113,4g.................14,1g...200mg
4,5 kg.................226,8g.................28,3g...400mg
9,0 kg.................453,6g.................70,8g...900mg
13,6 kg...............907,2g.................92,1g...1300mg
18,0 kg...............1.134g................127,5g..1800mg
22,6 kg...............1.360g................156,0g..2250mg
27,2 kg...............1.814g................198,4g..2700mg
31,7 kg...............2.268g................240,9g..3400mg http://www.hondenpage.com/honden-encyclopedie/wid_30-Chocolade.php
Best neemt u even contact op met de dierenarts assistente via telefoon. Zij kan u het beste vertellen waar u op moet letten en of u nog even langs moet komen.

Vertel dan ook hoe lang de hond het binnen heeft gehouden voor het braken.
Weet u ook zeker dat alles eruit is gekomen?
Zoals u weet is chocolade zeer giftig.

Op de site van de dierenambulance utrecht staat een gifwijzer, hier kunt u zelf zien wat u kunt doen en waar u op moet letten.
(staat bij chocolade: 2.Water laten drinken, geen melk. Met lepen in de wangzak gieten.)

Hou hem goed in de gaten de komende uren! Als er een klein teken is dat het mis gat, direct naar de dierenarts.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat kan nu geen kwaad meer. Ik zou op deze leeftijd wel een beetje oppassen. Ze zijn zeer ondernemend en in het ergste geval pakt hij wel iets dat schadelijk of dodelijk kan zijn.

Als ze een jaar of twee zijn heb je al helemaal duidelijk wat van jou en wat van de hond is. Dan moet hij ook je boterhammen op tafel laten staan als je even naar de toilet bent. Maar je moet nu wel met de training beginnen, anders lukt het maar moeizaam.

Ik bedoel te zeggen, dat je je niet moet verschuilen achter het excuus: ach het is nog zo'n jonge hond. Het is wel verklaarbaar, maar dat hoeft de hond niet te weten.;)
Ivana
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Niet zo'n drama van maken. Van iedere fout kan je leren. Er zit in Rolo's nauwelijks echte chocolade en met zijn 34 kilo kan hij dit wel aan.
Ik heb al 17 jaar honden en laat ook nog wel eens "een steek vallen". Succes met het opvoeden, het blijft altijd spannend.
jaa uitkijken chocola is heel slecht voor een hond ik zou voor de zekerheid al een dierenarts opzoeken als het tot zo ver komt

Toegevoegd na 7 minuten:
er word aangeraden om 'norit' te geven ,

www.dieren-ehbo.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=8660&Itemid=25
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Ja Sn00pily, die Norit in buisjes van 50 tabletten. Is altijd handig om in huis te hebben. Kan absoluut geen kwaad. Je kunt er 3-5 geven. Het bindt maagzuur en neutraliseert.
Houdt er wel rekening mee dat ze de volgende dag zwarte ontlasting hebben, (dat je niet schrikt).
Voor die Rolo hoef je het echt niet meer te geven hoor.
Ik geef hier maar even antwoord op, want phoenixx liet verstek gaan.;)
de chocolade kan wel gevaarlijk zijn, maar de caramel niet, waar de rolo's uit bestaan. Ik zou zeker de dierenarts bellen. Verder is het een goed teken dat ie het heeft uitgekotst. Sterkt ermee.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dierenarts? flauwekul
pff in wat voor samenleving leven wij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn hondje kreeg een zware eleptische aanval na het eten van 2 bonbons, dus zo'n onzin is het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom krijgt een mens geen zware epileptische aanval na het eten van 2 bonbons? staat er op het voorhoofd van een hond dat hij geen chocolade mag?
of door wie is dit bewezen dat het slecht is en dat je dan naar de dierenarts moet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een mens is geen hond, er staat op jouw voorhoofd ook niet dat je na het drinken van alcohol dronken wordt of dat je met een gebroken been naar de dokter moet.
In chocolade zitten stoffen die invloed hebben op de hersenen, zowel bij mensen als dieren. Honden en paarden kunnen een van deze stoffen niet verwerken waardoor ze epileptische aanvallen kunnen krijgen. Dit is wetenschappelijk bewezen. Als je ergens geen weet van hebt is het nog niet gelijk onzin.
Voeg een link toe kan je het eens nalezen.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Chocolade
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij wikipedia kunnen mensen zomaar een tekst toevoegen, dus heb je een andere site?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor tientallen
http://www.google.nl/search?hl=nl&gl=nl&client=ms-android-samsung&source=android-browser-type&q=hond+chocolade+eten&sky=mrdr
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en toch ben ik zo eigenwijs dat ik het niet geloof. Zo schadelijk kan het niet zijn!
Kan een mens dan ook niet tegen hondenbrokken, of kunnen wij overal tegen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je doet appels met peren vergelijken.
Het gaat om de stofjes die in chocolade zitten, die zitten niet in hondenbrokken. Jij kan prima hondenbrokken eten, daar zit niets in wat schadelijk is voor een mens een hond kan ook vanalles eten zonder vervelende gevolgen alleen geen chocolade.
Maar je hoeft het niet te geloven, waarom zou je geloven dat de aarde rond is ? Wil je dit niet geloven prima, jouw keuze
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
whoehahaha.... staat het op het voorhoofd van een hond. nee een verantwoorde baas laat de kop van de hond kaalscheren en het erop tatoeeren.
zelfde verhaal met druiven en rozijnen overigens. bij kromsnavels doen ze het ook maar dan met pinda's, zelfde verhaal als de anti aanbaklaag in de pannetjes. en bij ratten doen ze het met tomaten. mijn buurvrouw heeft overigens een ernstige allergie en die moet ook nog naar de tattooshop. ik trek me nergens wat van aan: ik heb immers geen last van allergie, en aangezien honden EXACT hetzelfde zijn en ook nog eens 100% gelijk aan mensen heb ik ook hier maling aan. en of een hond nu groot of klein is, ach wat maakt dat nou uit? een premium brok is overigens ook geschikt voor mensen. de goedkope zooi zou ik niet aanraden, maar ook dit hoef je natuurlijk niet te geloven. (evenals de info die je via een dierenarts kan krijgen, of op google kan vinden hoef je niet te geloven, maar het zou wel een stuk verstandiger zijn als je het wel zou doen)
Chocola is heel schadelijk voor honden. Ik zou direct naar de dierenarts gaan!