Mijn hond heeft een rolletje Rolo's gestolen en opgegeten. Hij heeft het inmiddels uitgebraakt. Kan dit nog kwaad ?

Hij is 8 maanden oud & weeg 34 kilo. Hij gedraagt zich veder normaal.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

niets aan de hand.... De giftige hoeveelheden zijn Gewicht hond.......Melkchocolade...... Puur... hoeveel theobromine 2,2 kg.................113,4g.................14,1g...200mg 4,5 kg.................226,8g.................28,3g...400mg 9,0 kg.................453,6g.................70,8g...900mg 13,6 kg...............907,2g.................92,1g...1300mg 18,0 kg...............1.134g................127,5g..1800mg 22,6 kg...............1.360g................156,0g..2250mg 27,2 kg...............1.814g................198,4g..2700mg 31,7 kg...............2.268g................240,9g..3400mg jonge honden eten vaker dingen die niet voor ze zijn bestemd. goed op letten dus !

Bronnen:
http://www.hondenpage.com/honden-encyclope...

Als het beesie het meteen weer heb uitgebraakt dan is uit ze maag maar zou hem voor de zekerheid wel even in de gaten houden mocht ie nog een keertje braken of hij krijgt diaree en dat blijft door gaan dan naar de dierenarts toe gaan

Best neemt u even contact op met de dierenarts assistente via telefoon. Zij kan u het beste vertellen waar u op moet letten en of u nog even langs moet komen. Vertel dan ook hoe lang de hond het binnen heeft gehouden voor het braken. Weet u ook zeker dat alles eruit is gekomen? Zoals u weet is chocolade zeer giftig. Op de site van de dierenambulance utrecht staat een gifwijzer, hier kunt u zelf zien wat u kunt doen en waar u op moet letten. (staat bij chocolade: 2.Water laten drinken, geen melk. Met lepen in de wangzak gieten.) Hou hem goed in de gaten de komende uren! Als er een klein teken is dat het mis gat, direct naar de dierenarts. Succes!

Bronnen:
http://www.dierenambulanceutrecht.nl/?page_id=197

Nee, dat kan nu geen kwaad meer. Ik zou op deze leeftijd wel een beetje oppassen. Ze zijn zeer ondernemend en in het ergste geval pakt hij wel iets dat schadelijk of dodelijk kan zijn. Als ze een jaar of twee zijn heb je al helemaal duidelijk wat van jou en wat van de hond is. Dan moet hij ook je boterhammen op tafel laten staan als je even naar de toilet bent. Maar je moet nu wel met de training beginnen, anders lukt het maar moeizaam. Ik bedoel te zeggen, dat je je niet moet verschuilen achter het excuus: ach het is nog zo'n jonge hond. Het is wel verklaarbaar, maar dat hoeft de hond niet te weten.;)

jaa uitkijken chocola is heel slecht voor een hond ik zou voor de zekerheid al een dierenarts opzoeken als het tot zo ver komt Toegevoegd na 7 minuten: er word aangeraden om 'norit' te geven , www.dieren-ehbo.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=8660&Itemid=25

de chocolade kan wel gevaarlijk zijn, maar de caramel niet, waar de rolo's uit bestaan. Ik zou zeker de dierenarts bellen. Verder is het een goed teken dat ie het heeft uitgekotst. Sterkt ermee.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rolo_(snoep)

Chocola is heel schadelijk voor honden. Ik zou direct naar de dierenarts gaan!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100