Hoe komt mijn kat en mijn huis van de vlooien af?

Ik heb net 3 maanden een huurhuis betrokken waarin vanaf het begin al vlooien waren. Ik heb die wel bestreden met spuibussen en mijn kat heeft een vlooienbad en druppels gehad en krijgt ze nog regelmatig. Toch is mijn kat niet vlooivrij want haar huid blijft trekken en ze blijft ook veel meer jeuken krabben dan ze hiervoor heeft gedaan(ik heb haar inmiddels bijna 12jaar dus ik ken haar en hoe en wat ze doet best wel goed!).
Het huis is inmiddels ook ingericht dus ik weet niet hoe ik dit probleem aan moet pakken. HELP!

Toegevoegd na 5 minuten:
de vlooienband en de druppels zijn van beaphar, dat was het enige in de winkel wat ze hadden en ze zeiden dat dit eigenlijk even goed is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (7)

'hoi Lisanne,

Heb je al Frontline geprobeerd (tegen vlooien en teken)?
Ik had een kat en daarbij werkte het altijd goed
12 jaar geleden
KennisDelen
12 jaar geleden
Dank voor het geven van de minnen ;-) (alleen uitleg had ook wel gemogen hoor :-) ;-)
KennisDelen
12 jaar geleden
Overigens, dank voor de toevoeging (ik wilde m'n antwoord eigenlijk verwijderen, maar vanwege de (mogelijk behulpzame) info in de reactie zal ik 'm toch maar laten staan.
Wat ik persoonlijk vind en de dierenarts zei dat ook tegen mij is dat Beaphar rot spul is. Het werkt gewoon voor geen meter.
Als ik jou was zou ik naar de dierenarts gaan. Een bus frontline spray halen en je hele huis daarmee behandelen ( ook kiertjes en naden). En je kat behandelen met een pipet van frontline. Deze is voor teken/vlooien/wormen etc.
Je moet niet schrikken van de prijs. Maar ik weet zeker dat als je deze spullen in huis hebt dat je vlo vrij zal zijn.

Toegevoegd na 5 minuten:
even opgezocht. 3 pipetten van frontline combo kosten ongeveer 20 euro.
en die omgevingsspray kost bijna 30 euro
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vind jij dan. Ik heb nergens problemen mee als ik frontline heb gebruikt. ( ik had laatst toch echt een pipet gekregen die was voor teken vlooien en wormen) Dus het hoeft dan niet persee gelijk een negatief antwoord te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik las in de berichten hieronder dat er over stronghold wordt gepraat. Dat is het idd wat ik bedoelde. Pipetten van stronghold had ik.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de homespray van frontline.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat schreef ik idd hierboven al dat het stronghold was. Ik vergiste me in de frontline. Stronghold pipetten heb ik altijd.
Veel stofzuigen.
Vooral alle hoeken en naden.
Doe in je stofzuiger ook een stuk van een vlooienband, meestal heb je toch een stukje over, dan gaan de opgezogen vlooien en neten die uitkomen ook dood.
Weet niet of je oude vloerbedekking heb laten liggen?
Deze zou ik er maar uitdoen.
Let even op dat je kat geen lintworm krijgt, dit kunnen ze krijgen door het oplikken van vlooien.
Een lintworm is te herkennen aan de stukjes 'bami' die bij zijn gat in zijn haren blijven hangen.
Deze veranderen dan in 'rijstkorreltjes'
Koop de vlooiendruppel en vlooienband a.u.b. bij een dierenarts, wel iets duurder, maar ze werken tenminste.
Mijn kat kreeg vlooien toen ik eens druppels bij de supermarkt had meegenomen.
Succes,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in tegenstelling tot mijn voorgangers raad ik je geen frontline aan.
frontline heeft z'n werking grotendeels verloren aangezien de vlooien er resistent voor zijn geworden.
ook een vlooienband zou ik niet aanraden; die zijn inmiddels erg achterhaald.
beter ga je niet naar de dierenspeciaalzaak, maar naar de dierenarts voor een veilig en goed werkend middel van de jongste generatie.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het was stronghold idd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist,Advantage of Stronghold want de rest werkt voor geen meter. Het is jammer dat die spuitbussen van vroeger niet meer in de handel zijn voor de omgeving want dat werkte heel erg goed,het heette iets van Indorex Aerosol.
Sinds ik dat zo'n 7 jaar geleden gebruikt heb,is er hier geen vlo meer te zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd mooi antwoord een +
liveisgreat
12 jaar geleden
idd, vlooien zijn resistent tegen zowat alles op dit moment. Geld weggegooid als je niet het laatste nieuwe koopt...
een +sje
biergist tabletten, knoflook poeder en de geur van eucalyptus verdrijven vlooien wel maar het maakt ze niet dood, het zorgt alleen voor een onprettige leefomgeving zeg maar.

het enige wat je kan doen is je huis en met name de slaapkamer goed behandelen tegen vlooien.
dekens, kussen etc goed wassen (net als bij luizen)

veel stofzuigen van kleden en vloerbedekking en deze zak dan direct afvoeren naar buiten.

en middelen gebruiken tegen de dieren, hygiene is erg belangrijk tegen vlooien om het ze moeilijk te maken en daarnaast gaan de larve van vlooien op kleine plekker zitten zoals scheurtjes in muren maar ook achter plinten. denk bijvoorbeeld aan laminaat plintjes etc.

hier onder een link naar een stuk over vlooien en welke middelen goed toepasbaar zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het enigste wat op het moment erg goed is om vlooien aan te pakken is advantage en die pakt ook meteen de omgeving aan door dat de kat haartjes verliest en daar zit dan advantage in en zo pak je dus ook de omgeving aan het is te halen bij de dierenarts en alle andere vlooien middelen en banden werken helaas niet meer en zijn achterhaald en de vlooien zijn er resistent voor geworden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je vlooien wilt bestrijden, moet je weten dat er vier stadia van vlooien zijn: de ei, de larve, de pop en de vlo zelf. Er zijn drie stadia te behandelen: de ei, de larve en de vlo zelf. De pop zit in zo'n hard cocon, dat daar praktisch niks doorheen komt.

Vlooienbestrijding betekend twee dingen: het dier en de omgeving bestrijden. Voor de omgeving is het verstandig om een spray te gebruiken met een IGR: een Insecten GroeiRegulator. De FleaFree omgevingsspray van Emax / Exil is bijvoorbeeld een goede.
Wanneer je iets wilt wassen ( kleedjes, mandjes e.d. ) doe dat dan op minimaal 60 graden, anders gaat het niet dood!

En dan de kat nog. Gebruik een goed product op basis van aan ander middel dan Fipronil / Fiproline. Dat is het middel wat bijvoorbeeld in Frontline zit. Deze kan het tegenwoordig allemaal niet zo goed aan. Een goede aanrader ( wat iets meer kost, maar ook zeker beter werkt ) is Stronghold. Dat is een middel op basis van Selamectine.

Succes!