Hoe zorg ik ervoor dat de ene kat de andere niet wegjaagd?

Op stal is er 1 kat. Echt een doetje. Is aan komen lopen en nooit meer weggegaan. Maar nu is er de laatste tijd een andere kat bijgekomen, nu willen we natuurlijk graag 2 katten (minder muizen) maar straks jagen ze elkaar weg.
Het werk dat we in de eerste kat hebben gestopt willen we niet in 1 keer kwijt zijn. Nu kan de de eerste aanhalen enzo, terwijl dat eerst niet kon.

Hoe zorgen we ervoor dat beide katten blijven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

katten verdelen hun leefgebied door middel van time-sharing.
in de ochtend gebruikt de ene kat een pad of plekje, in de middag de andere kat.
wil je beide katten te vriend houden, bied dan voldoende voedsel aan, maar wel op afstand van elkaar.
ook een weldoorvoede kat zal jagen; de kat heeft een sterke jachtdrift, ongeacht of hij honger heeft of niet.
wat er verder zeker toe zal bijdragen dat de katten elkaar tolereren, is castratie, mocht dat nog niet zijn gebeurd.
bovendien zou je wel eens meer katten kunnen krijgen dan je aankan, mocht het een ongecastreerd stelletje betreffen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Je zou een extra plekje voor de andere kat kunnen creëren door bijvoorbeeld een extra kattenmand uit het zicht van de andere kat te plaatsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Katten hebben een eigen territorium. De tweede kat zal altijd worden weggejaagd. Misschien dat er gewenning optreedt als de tweede kat regelmatig terugkomt...

Toegevoegd na 57 seconden:
Je kunt beter een paar kleintjes bij die oude kat zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
katten kunnen prima een territorium delen, afhankelijk van het voedselaanbod.
vooral vrouwtjes kunnen flinke kolonies vormen.