Is het schadelijk voor een muis (of muizen) om hem mee te nemen op vakantie?

Ik ben er al een tijdje over aan het denken om muizen aan te schaffen, ik denk dan een groepje van 3-4 witte (vrouwtjes)muizen, en ik heb eens rondgekeken over de verzorging enzo en dat is allemaal geen probleem, maar nu vraag ik mij af: kun je ze meenemen op vakantie? Wij hebben thuis namelijk al een aantal huisdieren en het wordt wel erg veel werk voor de buren om elke dag 2 keer langs te gaan en ze allemaal te verzorgen, dus het lijkt mij beter om de muizen dan mee te nemen. Ik bedoel het met de volgende omstandigheden: een vakantie van ongeveer 2 weken, 8 uur in de auto om er naartoe te rijden, verblijf in een vakantiehuisje, en dan de muizen op de achterbank naast me zetten en eventueel een doek over de kooi tegen de stress, af en toe aanhalen, raampje af en toe open voor frisse lucht, zorgen voor voldoende voedsel en water, en dan als ik bij de bestemming ben aangekomen de muizen ergens neerzetten in het huisje op een niet te lichte plek, niet te koud, niet te warm, zorgen dat ze niet op de tocht staan, alle omstandigheden gewoon net als thuis, ook dezelfde kooi enzo, verschonen, zorgen voor voedsel...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
Die beesten gaan dood van de stress door zo'n reis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook met een doek eroverheen en als je ervoor zorgt dat ze zo min mogelijk last hebben van trillingen en als het tamme, rustige muizen zijn?
Ivana
12 jaar geleden
Niks mis mee, kunnen ze best tegen.
burgos
12 jaar geleden
niks op tegen hoor
In het wild hebben
ze het heel wat
slechter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@burgos: Wat maakt het uit dat ze het elders slechter zouden kunnen hebben? Dat is toch geen reden om goed voor ze te zorgen?

Het beste antwoord

We namen de cavia's ook altijd mee hoor, voor de kinderen. Veel makkelijker dan iemand anders ermee op te schepen. Ze kregen er niets van!
Als je zorgt dat ze een goede schuilplaats hebben (een hokje en stro) dan kan dat volgens mij best. En ze kunnen lekker bij elkaar kruipen omdat je er meerdere hebt.
Ik denk alleen niet dat ze goed tegen hitte kunnen, dus goed oppassen dat het in de auto niet te heet wordt voor de muisjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (1)

Als ik dit zo lees, wat ben jij een dierenvriend zeg,je heb het
al helemaal in gedachten hoe jij die gaat vervoeren en waar
je ze neer zet.
Nou ik zou ze gerust meenemen hoor, daar is hele maal niets
op tegen,als je ouders het goed vinden wat let je dan.
Hup met vakantie, en je beestjes erbij.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben inderdaad nogal een dierenvriend! Bedankt voor je antwoord, ik hoop dat ze het goedvinden!