in wat voor temperatuur moet ik een goudvis houden

ik heb een goudvis gekocht maar hij doet raar in warm water.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
24.1K

Antwoorden (7)

Goudvissen voelen zich lekker bij een temperatuur tussen 18 en 22 graden celsius, al kunnen ze ook leven bij een andere temperatuur, als de veranderingen maar geleidelijk gaan; niet meer dan twee of drie graden per dag. Voor het aquarium gebruik je leidingwater.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
18 tot 22 graden is veel te hoog voor een goudvis!
Een rotleven dus! (en een kort leven)
Volgens mij moet een goudvis gewoon in koud water het is toch een koudwater vis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor,een goudvis moet in koud water.
Je merkt zelf al dat hij warm water niet fijn vind.
Let op dat het water niet door invloeden van buitenaf extra kan opwarmen. De beste temperatuur ligt tussen de 10 en 22 graden Celsius. Goudvissen zijn koudwatervissen en hebben dus geen water met tropische temperaturen nodig. Ook hebben ze geen speciaal zeewater nodig. Vissen zijn koudbloedig. Ze kunnen hun eigen temperatuur niet regelen en nemen de temperatuur aan van het water waarin ze leven. Een plotselinge temperatuursverandering van het water maakt dat hun eigen temperatuur ook snel toe- of afneemt.

op de website nog veel meer informatie over goedvissen hoe te verzorgen en waar te plaatsen en zoals de meesten denken ze horen dus blijkbaar niet in een vissekom thuis.

suc 6 met je goudvisje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goudvissen zijn koudwatervissen. Je moet er dus voor zorgen dat de vis nooit in een watertemperatuur van boven de 12 graden zwemt.
Warmere temperaturen zijn dierenmishandeling.
En doe mij en die vis een plezier: Stop 'm niet in een kom!
Als je zo graag een goudvis wilt, zet 'm dan in een mooie grote bak.
Veel plezier ermee...

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog even ter aanvulling:
Een goudvis heeft per 3 cm lichaamslengte minstens 4 liter water nodig, dat goed gefilterd wordt, niet troebel is en niet in de zon staat.
Dagelijks een KLEINE hoeveelheid droog visvoer.
Bovendien is een goudvis een sociaal dier, dat vereenzaamt als ‘ie alleen is. Zorg dus voor een vriendje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kunnen we jou er niet bijstoppen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want ik ben geen koudwatervis...
Sterker nog: Ik ben geeneens een vis!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
skusme, een foutje die themp. van 12 graden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een goudvis is een chinese kroeskarper, die themperaturen kan verdragen tussen 0 en 35 graden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar 'verdragen' is iets anders dan de ideale en meest natuurlijke temperatuur voor dit dier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zomers als het mooi warm weer is en de waterthemperatuur rond de 25 graden is hebben de vissen het meest naar hun zin.
Op internet is veel verkeerde inf. te vinden.
Vijvervissen is jaren lang mijn vak geweest, en als je dan ziet wat een onzinverhalen er zijn, ongelooflijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok, dat kan. In dat geval neem ik je info ter harte.
ja een goudvis moet koud water hebben maar let er wel op met het verschonen dat je een klein beetje "oud" water terug in de kom doet omdat daar de goede bacterieen voor de vis inzitten als je alleen maar nieuw water neemt is dat niet goed voor de vis
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goudvissen zijn koudwatervissen.
Koud water bevat meer zuurstof dan warm water.
Kwam je goudvis uit koud water en jij doet hem in warm water met minder zuurstof, dan moet de goudvis zich eerst helemaal aanpassen, is het verschil te groot dan gaat hij zelfs dood.
Een goudvis is ook een dier, dus heb jij de plicht te weten hoe je hem moet verzorgen.
Een goudvis in huis heeft aan de kamerthemperatuur voldoende warm water.
Goudvissen vervuilen heel erg, zodat er al snel vervuilt water is, een goede filter lost dit probleem op en veel planten en spaarzaam voeren.
Een goudvissen kom zou verboden moeten worden, zelfs voor een goudvis is dat geen leven.
Ik ben bang dat jij er een hebt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens. +1
gewoon kamertemperateur.