Kan je van dit een aquarium maken?

ik wil vissen houden maar vind niet echt een aquarium dat mij aanstaat nu heb ik thuis wel een mooie vaas staan die 70 centimeterhoog is kan ik die gebruiken als aquarium ? zo ja hoe doe je dat ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Nee, dat kan niet. Een vaas is veel te klein en smal voor vissen. Ze hebben vooral breedte nodig, om afstanden te kunnen zwemmen.
Ik raad je aan om je eerst in te lezen op het gebied van vissen. Er komt veel bij kijken. Vissen zijn levende wezens en hebben een goede verzorging nodig. Ze stellen specifieke eisen aan hun leefomgeving.
Veel informatie vind je op http://www.aquaforum.nl/
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Dit zou dierenmishandeling zijn als je hier vissen in gaat houden en ik denk ook dat de vissen niet oud zullen worden.
Rieneke1
12 jaar geleden
+
ik vraag me af of het geen trol is? :s
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou je best gelijk in kunnen hebben Rieneke.

Andere antwoorden (5)

dit zou ik niet aanbevelen, in een vraag die je eerder had gesteld werd al aangegeven dat, 50liter bij benadering minimaal is. ook voor de vissen is het niet prettig om in zo'n kleine en hoge vaas te leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf denk ik dan meer aan een vissenkom, want allerlei pompjes erin gaat denk ik niet mooi worden (dat is volgens mij het punt?)
Maar buiten dat, kunnen vissen hier wel normaal in zwemmen? Ik denk dat hij te smal is. maar wanneer je goudvissen neemt zijn die niet al te moeilijk.
Al wordt er wel beweerd dat de vorm van de kom etc. wel een verband heeft met de levensduur van de vis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat is echt zielig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buiten alle bovengenoemde bezwaren.Ik heb zelf ook zo'n vaas en die zijn van flinterdun glas.Dat zou voor jezelf ook een gevaar kunnen zijn bij verplaatsen schoonmaken o.i.d.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel, maar diervriendelijk is het zeer zeker niet, dus lang leven zullen ze ook niet. Maar je kunt er wel waterplanten alvast in kweken voor als je een geschiktere vaas, euh aquarium hebt gevonden ^^

Algeters zullen er misschien ook niet zo mee zitten, die zitten toch de helft van de tijd aan het glas of ander algbevattend materiaal aangeplakt, maar merendeel hebben vissen wel de horizontale ruimte nodig.

Dus mits je de vaas niet dicht kan smelten met glas aan de bovenkant, dan horizontaal neerlegt en openmaakt om er kleine visjes in te laten zwemmen, zou ik toch voor een andere oplossing gaan. Kijk eens op marktplaats of op gratisoptehalen.nl of gratisaftehalen.nl, daar wordt zulk spul nog weleens gratis weggegeven