kunnen huisdieren luizen krijgen?

Mijn huisgenoot heeft luizen en wij hebben een kat. Kunnen de luizen (mensenluizen dus) overspringen op onze kat en zich daar lekker nestelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.9K

Het beste antwoord

Dat is dan weer een geluk bij een ongeluk

luizen en vlooien hebben zo hun eigen gastheren

Dus behalve dat de vlooien van de kat incidenteel in je kuiten bijten als ze in het tapijt zitten stappen ze niet massaal over op jou.

Hetzelfde met luizen bij mensen, die eten ook liever mens dan kat
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En zo is dat. + van mij.

Andere antwoorden (2)

Luizen komen zeker voor bij katten, en ook bij honden. Over het algemeen komen vlooien vaker voor bij huisdieren dan luizen, maar er is zeker een kans dat je kat luizen kan krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mensenluizen hebben hun voorkeur voor mensenhaar en bloed, maar een hongerige luis zal ook wat anders proeven.

springen doen ze niet, maar wandelen kunnen ze wel. als je huisgenoot de kat knuffelt zou het dus kunnen dat er een luis overloopt.

het haar (structuur) van de kat is echter niet prettig voor een mensenluis dus ze zullen hier niet op gaan woekeren of zich geheel voldaan in gaan nestelen met de gedachte dat ze hier zullen blijven wonen.