Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

zijn kunstof glow in the dark stenen schadelijk voor een aquarium?

Heb glow in the dark stenen gekocht en wilde hiermee mijn aquarium decoreren. Is dit mogelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat hier weekmakers inzitten of dat de "glow in the dark" op ten duur los laat.
Als iets geschikt voor buiten is wil dat niet meteen zeggen dat het geschikt voor een aquarium is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je zou de kiezels in een aparte bak kunnen doen en de waterwaardes kunnen meten vóór de tijd en na een, laten we zeggen, een drietal maanden.
Vergelijk de waardes eens, al ben ik van mening dat lichtgevende kiezels niet in een aquarium thuis horen, maar dat ter zijde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik heb ze ook, voor gewoon in de kamer en op het balkon.
goeie vraag ivm de schadelijkheid, dat zou zomaar kunnen. in water is het toch anders.
kun je ze achter je aquarium plakken bijv?
en zoet of zout water maakt ook nog uit.
ik zou de fabrikant of de aquariumzaak raadplegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ze ook gehad, maar dan in mijn vissenkom. Ging perfect en de vissen hebben nog jaren geleefd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou het aan de dierenzaak moeten vragen, misschien dat zij iets weten over glow in the dark stenen.
ik heb het zelf nog niet in aquariumzaken gevonden, dus weet het niet zeker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding