Geschoren pony, welke dekens?

Mijn pony wordt over een week ofz. geschoren.
Ik weet niet echt wat voor dekens zij allemaal op moet ?
Heeft iemand een geschoren pony, zoja welke dekens doet u op ?

Tips zijn altijd welkom !

Groetjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgensmij voldoet een winterdeken wel.

Antwoorden (2)

Dat hangt er helemaal vanaf of je pony binnen of buiten staat.
Als je in de winkels of op internet gaat kijken zie je vaak bij de dekens staan tot welke temperatuur ze beschermen.
Staat je pony veel buiten zorg dan ook voor een water en winddichte deken.
Zorg voor een deken die wel goed ventileert zodat je pony niet gaat zweten.

Wat je kan doen als je pony maar heel even buiten staat omdat het mooi weer is, is een extra deken over je gewone deken doen.
Aponi
12 jaar geleden
Ik zal een winterdeken aanraden. Deze deken is lekker zacht en houd het lijf van je pony goed warm. Ook is deze deken waterdicht. Ik heb er een bron bijgezet. Hier staan nog meer dekens. Er bestaat ook een deken waarbij het hele lijf van je pony bedekt is. Behalve het hoofd. Deze is ook heel erg goed. Maar ik zal hem zeker niet aanraden bij een zonnige dag!!