Hoe kan ik met een blinde hond spelen?

Die hebben we te logeren. Veel kan hij niet doen omdat hij blind is. Er is toch vast wel een manier om met hem te spelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Ik weet niet of hij dit leuk vind, maar je kunt een balletje met een belletje erin kopen, zo kan hij luisteren waar zijn speeltje is, doe dit wel op een plek waar geen obstakels zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Prikkel zijn gehoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem toch aan dat de eigenaren ook wel eens met hem spelen?
En dat je een "gebruiksaanwijzing" hebt gekregen voor de logeerpartij.

Het belangrijkste zintuig van de hond is gezeteld in zijn neus!
Zijn reukvermogen is niet te vergelijken met dat van de mens. Ook zijn gehoor is veel beter ontwikkeld en zijn gezichtsvermogen is anders dan van ons mensen.

Het hangt er dus van af hoe goed de hond getraind is.
Een balletje wat jij hebt vastgehouden
zou hij makkelijk moeten kunnen terughalen
door dat reukvermogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Perfect antwoord. Plus dus.
Een blinde hond is veel minder gehandicapt dan een blind mens!
Hij zal vast wel met jou om het hardst aan een stuk touw of een tak willen trekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je met de hond wilt spelen, moet je met een aantal dingen rekening houden.
Raak hem niet onverwachts aan zonder dat hij daar op rekent. Laat alle speeltjes die je wilt inzetten éérst ruiken. Let op zijn lichaamstaal, zodra de oren naar achteren gaan en de houding gedrukt wordt, is hij minder zeker.
Praat zachtjes tegen hem, zodat de omgeving geruststellend is. Ga ook op de knieën en buig je niet over hem heen, het is niet jouw hond dus machtsvertoon kan bedreigend zijn in dit geval. Al kan hij je niet zien, hij ruikt je aanwezigheid bóven hem.
Spelen kan ook door hem te borstelen, te kriebelen, te aaien. Dat is allemaal aandacht en daar draait het bij spelen om.

En vooral: hij is niet zielig. Er is alleen een beetje aanpassing van jouw kant nodig.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je krijgt van mij een +, omdat dit antwoord helemaal klopt, ik heb wel een aantekening op een eerder gegeven reactie van jou, blinde mensen hebben een beperking, zijn niet per definitie gehandicapt, kunnen zich ook heel goed redden.
Ivana
12 jaar geleden
...behalve als je op oudere leeftijd plotseling je gezichtsvermogen verliest, ik kan je vertellen dat je dan wel van een dramatische handicap kunt spreken. ( Zeer dichtbij )
Verder heb je gelijk, je leert met je eigen tekorten omspringen en stelt er dan iets anders voor in de plaats. Waar het mij eigenlijk om ging is, mensen waarschuwen om geen menselijke maatstaven te gebruiken als ze naar honden kijken, maar dat had je vast al begrepen.
Bedankt voor het plusje.
Ivana
12 jaar geleden
Bedankt Polonaise. Zo zie je maar dat het woord handicap niet negatief bedoelt te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is 8 jaar en kent me al een tijdje. Dus zodra hij mijn stem hoort is het goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi antwoord een +
ja zeker met midel van geluid en reuk bijvoorbeeld geef hem een bal laat hem ruiken en laat hem hooren als hij later blind is geworden weet de hond het nog van de bal (er uit ziet ) dieren die blind zijn gaan op geur en hoe zij hen eigen roetes nog herrinneren ik ga er van uit dat u deze hond niet erder heb gehad berijp ik van u maar je kan niet gek doen bij voorbeeld geen kleine kinderen ze renen en lopen van hier naar daar ,, u ook of de hond als je hem uit laat ga dan met de hond lopen maar doe dat wat sneler aan de lijn en kijk uit met de hond als u bijvoorbeeld en loopbank heb kan u ook op deze manier de hond laten lopen ,roep de hond gewoon naar u toe voorbeeld als de hond in de woonkamer zit en u staat in de keuken en de hond is al een parkeer in de keuken geweest roep hem daan eeb hij vind u wel ,daarom is een loopbank juist goed voor dieren die blint zijn als de hond paarkeer op de loopband heeft gelopen dan kan hij ook lopen /rustig rennen omdat hij weet dat het verstrouwt is en er geen opstakols zijn op die manier blijft de hond ook gezond en leeft ook langer dit is juist goed voor dieren die onder anderen blind zijn tis jammer dat veel mensen niet presis weten hoe en wat kijk hier maar wat makelijker site http://www.petnews.nl/ de hond is blind maar zijn reukvermogen is toegenomen en zijn gehoor ook wees zeer lief voor hem vriendelijke groeten dennis