vraag ivm men hond fila brasileiro over stamboek kunnen aanvragen of niet?

ik heb hier deze week in caraiben een filo brasileiro gekocht maar er is geen stamboek van ik heb wel de ouders gezien en vader is met stamboek is er een mogelijkheid dat ik van deze hond een stamboek kan aanvragen of iets dergelijks zodat deze ook stamboek heeft moeder heeft geen stamboek maar wel raszuiver en vader heeft stamboek maar bij men pup heb ik geen stamboek gekregen wie weet daat meer info over

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk als er geen stamboek bij is dat je geen stamboek ga vast krijgen.want dan betaal je wel veel meer hoor.dan dat je nu zult betaalt hebben.maar vraag eens aan u vearts er raad over die moet dat normaal wel weten ,want de wetten veranderen maar altijd he dat je het niet kunt bijhouden .succes er mee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
amaai geen enkel van iedereen die het juist kon zeggen er moet altijd een eerste stamboek te krijgen zijn hoe denk je dat ooit de eerste hond er een heeft gekregen enige verschil is dat hij getest word en hij als eerst naam op stmboek vermeld staat ten 2de betaal je zoiezo voor een braileiro bijna evenveel met of zonder stmboek het draait allen tussen de 900euro en de 1400euro normale prijs in belgie niet dat die stamboek me veel intreseerd voornaamste is dat hij lief en goed is voor ons gezin maar was enkel uit intresse heb ondertussen al stamboek aangevraagd en met keuring van veearts is deze dus vanaf dan met stamboek

Andere antwoorden (3)

voor zover ik weet zal je voor de pup geen stamboek kunnen krijgen als de moeder er geen heeft.
moeder kan wel raszuiver zijn, maar moet dat kunnen aantonen met een stamboek.
Rieneke1
14 jaar geleden
Je krijgt alleen een stamboom indien de ouders er beiden een bezitten en de dekking op tijd is aangemeld bij de raad van beheer. De stamboom kan derhalve alleen worden aangevraagd door de fokker. Je zult het bij deze hond dus zonder stamboom moeten doen.
Ivana
14 jaar geleden
Het antwoord is een duidelijke nee. Dit heeft meerdere oorzaken:

- Beide ouders hebben niet allebei een stamboom
- Het land waar je je hond gekocht hebt werkt met andere erkenningen dan het Europese systeem

Vermoedelijk ben je ook opgelicht. De kans dat je een pure Filo Brasileiro hebt, kan nog steeds aanwezig zijn maar vermoedelijk ben je in de trukage van een broodfokker gevallen. Ook zou ik je nieuwe hond meteen nalaten kijken op de aanwezigheid van besmettelijke ziektes. Als je een hond uit het buitenland meeneemt dan loop je namelijk risico dat je hond een vreemde ziekte meedraagt.