is het gevaarlijk als je parkiet stukjes (ja ik weet het) ''muur'' binnenkrijgt?

mijn parkiet knaagt soms aan de muur en het is een oude zonder behang, is dat gevaarlijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is heel makkelijk te verhelpen leg een stukje witte kalksteen in zijn kooi is goed voor de vertering en snavel

Antwoorden (4)

waarschijnlijk komt je parkiet iets tekort! parkieten eten graag maagkiezel, dat helpt ze bij de spijsvertering
12 jaar geleden
Ik kan me niet voorstellen dat het gezond is. Maar als het maar heel af en toe is, zal hij er vast niet dood aan gaan. Misschien kun je de kooi iets verder van de muur zetten, zodat hij er niet bij kan.(of gebeurt het niet als hij in de kooi zit?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De snavel van de parkiet blijft altijd doorgroeien, daarom moet ze die zo nu en dan af kunnen scherpen.
Dit doen ze door aan een kalkblok te pikken. Zorg er dus voor dat er altijd een kalkblok aanwezig is, ook
voor een aantal belangrijke mineralen. Sepia is ook erg geliefd, om dezelfde redenen. Let er bij sepia alleen
op dat het erg zout is, en als de parkiet er veel aanzit, kan dit schadelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Dat kan in principe geen kwaad. Vroeger deden onze losvliegende parkieten dat ook: bovenop de gordijnrail zaten ze dan en ze vraten hele stukken uit de muur! Ze zijn er oud mee geworden.
Maar zoals ook andere antwoorders al aangaven: het is waarschijnlijk een tekort in het voedsel.
Sepia, kalk en vogelzand op de bodem van de kooi leggen.