Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Parkieten kunnen nogal fel zijn, dat zijn de meeste kromsnavels. Zebravinkjes zijn teer en niet opgewassen teggen de felheid van parkieten. Daarom is het niet aan te raden ze samen in een kooi te doen.
In een heel ruime voilere kan het soms wel, maar ik heb er zelf geen goede ervaringen mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik heb ook een ruime gezamelijke voliere gehad en het was geen probleem alleen moet je wel zorgen dat er veel groen is in de kooi zodat als het wel een keer tot een ruzie komt de zebravinkjes in het groen kunnen wegschuilen
let wel op wat voor soort groen je gebruikt geen giftige planten pakken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gaat inderdaad gemakkelijk samen. al zijn zebravinken wel brutaal omdat ze bij mij zelfs een keer het broedblok van de valkparkieten hebben ingenomen en de grasparkieten doe ik ook nooit meer bij onze valkparkieten want we hadden tig valkparkieten eieren en die hebben de grasparkieten allemaal geroofd.

en dat nestmateriaal heet kokosvezel.

ps. bij grasparkieten moet je nooit nestmateriaal in de broedblokken doen , zorg er wel voor dat er een redelijk diep hol in de bodem zit van ongeveer een halve tot een cm diep.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding