Waar moet je aan denken om te beslissen of je goudvissen wil kopen?

Waar moet je aan denken om te beslissen of je goudvissen wil kopen? Wat komt er allemaal bij kijken? En hoeveel gaat het allemaal kosten?

Toegevoegd na 20 minuten:
En als het gaat om voedsel voor de vissen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Koop in géén geval een ronde kom. Daar worden ze helemaal geschuffeld van!!
Een groot , vierkant aquarium, met een zo natuurlijk mogelijke leefomgeving : rotsen waarachter ze zich kunnen verschuilen, waterplanten, zuurstof.

Een aquarium moet je bijhouden : muren/ramen krabben, oude water eruit, nieuw erin.

Maar een aquarium is heerlijk rustgevend om naar te kijken, en je zult er veel plezier aan beleven, als je een mooie habitat voor ze creëert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

- wil je een dier in een kommetje houden, welke eigenlijk eindeloze sloten nodig heeft
- Ga je elke week de kom schoon maken
- Kan je een stabiel klimaat bieden
- Hoe vaak wil je op vakantie, en wie gaat er dan voor zorgen

De kosten zijn niet zo groot. Een mooie bak of kom, plantjes, steentjes, een vis en voer. Voor minder dan 50 euro kan je dat bij ekaar hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet een kom/aquarium kopen, zand of steentjes, plantjes en voer.
Goudvissen zelf zijn niet duur en de rest eigenlijk ook niet. Alleen een aquarium kan wat kosten.
Er komt verder niet heel veel bij kijken als je het zelf simpel houdt (qua decoratie, filter etc)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er komen natuurlijk wat kosten bij, maar ga eerst bij jezelf na of of je het wel echt wil, het lijkt makkelijk, maar het kost veel tijd, want je moet elke keer. De bak verschonen, dat klinkt makkelijk, maar het is een lastig werkje, ook moet je regelmatig planten en de filter verversen. Het kost ook heel veel ruimte, ik heb al 2 jaar vissen en ik kan mijn kamer niet veranderen om dat dat niet kan met de visjes.. Ze zijn wel heel gezellig :)) Suc-6 !!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop nooit een goudvissenkom!!
Deze zijn niet geschikt voor goudvissen.
Koop dus een flink aquarium met kap en licht.

Goudvissen vervuilen het sterkste van alle vissen.
Dus heb je een extra grote filter en pomp nodig.
Regelmatig water verversen.
Goudvissen trekken vaak de planten los en woelen veel.

Er bestaan veel soorten andere vissen die wel klein blijven, kunnen leven in kamertemperatuur en vrijwel niet vervuilen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar waarom doen mensen dan vissen altijd in een vissenkom? Is een vierkante bak ook mogelijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vissenkom is veel te klein.
De vissen worden gek van het alsmaar rondjes zwemmen.
Er kan geen pompje en filter in voor schoon en gezond water.
heel veel goudvissen gaan dood in een kom.
Het is dus geen leven in een kom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook de inhoud /oppervlakte verhouding is bij een kom vaak funest, te weinig zuurstofuitwisseling, plantjes aanslepen om het probleem op te lossen lopen meestal op uiteindelijke drama's uit. De enige die hier baat bij heeft is de dierenspeciaalzaak. Waaraan herken je een goede dierenspeciaalzaak o.a.? Nou, hij verkoopt b.v. geen kommen.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas zie ik nog veel kommen staan in de winkel.
Goudvissen gaan uitstekend in een aquarium, als daar een grote biologische filter op zit, maar al die kleine prutsfiltertjes met een paar sponsjes er in, is natuurlijk waardeloos.