Hoe hou ik mijn kat uit de bloempot?

Mijn kat graaft iedere keer in de bloempotten. Wat kan ik hieraan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.8K

Het beste antwoord

Haha, wat grappig.
Ik heb exact hetzelfde gehad met mijn kat. Die zat ook continu in de bloempot.
Ik heb het hem afgeleerd op een manier waarmee ik waarschijnlijk veel minnetjes ga scoren, maar het heeft dus wel geholpen.

Als ik hem betrapte, gaf ik hem een tik langs zijn kop en zij: "Hé! Niet doen". Dan vloog hij als een gek uit de bloempot. (overal zand en rotzooi, maar oké)

In totaal heb ik ongeveer 4 ferme tikken uitgedeeld. Daarna heeft hij het natuurlijk wel weer geprobeerd. Toen hoefde ik alleen maar half uit mijn stoel te komen en "Hé" te roepen, en hij snelde al ver bij de bloempot vandaan.

Even later komt hij bij me op schoot spinnen, alsof hij het goed wou maken. Dan praat ik tegen hem en zeg heel lief: "Vito mag niet in de bloempotjes he..." terwijl ik hem kriebel. Het is net of hij het begrijpt.

Ik heb hem ook een keer bespioneerd. Ik was niet in de kamer, maar kon hem wel zien. Hij keek naar de bloempot dus ik dacht: daar gaat hij weer. Ik riep "Hé!" Vervolgens droop hij meteen af als een gek.
Hij weet dus donders goed dat het niet mag.

Ik heb daarna nooit meer sporen van hem gevonden in de bloempot. Hij denkt er nu niet eens meer aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, hoor, je mag je kat best corrigeren, doen moederpoezen ook, die delen ook tikken uit.
Je hoeft echt niet alles goed te vinden en een kleine tik krijgen ze niks van.
Watersproeier kan ook helpen. plantenspuit dus.

Andere antwoorden (12)

nou, wat je kat niet lust kan je in de bloempot stoppen,
maar dan niet dat het bloem dood gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt cacaoboon-schillen kopen bij de tuinwinkel/bouwmarkt. Wij hebben ze in de tuin gestrooid en het houdt de katten op een afstandje. Schijnen ze een hekel aan te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe aluminiumfolie over de grond in de bloempot. De kat zal schrikken van het geluid, en daardoor afhaken. Als je dit lang genoeg doet, houdt de kat er vanzelf mee op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb mooie siersteentjes bij het tuincentrum gehaald, van grind- formaat.
helpt uitstekend.

als je dit niet mooi vind kan je ook een manchet van kippengaas maken, met daar overheen een dun laagje aarde,

Toegevoegd na 3 minuten:
kan het zijn dat je kat dit uit verveling doet?
heeft hij wel genoeg te doen?
geef hem anders eens een voerbal met wat lekkers er in.
speel ook dagelijks met je graver.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd mooi antwoord een +
Je kunt het proberen met een kokos afdekring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi antwoord een +
heel goedkoop en effectief bij mijn katten zijn sateprikkertjes. ook aluminiumfolie werkt goed alleen mijn kat gaat daar op kauwen let dus wel extra goed op. ook koffie prut kan goed helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mijn kat werk het als ik blaadjes van de citroengeranium neerleg op plekken waar hij niet mag komen. Tegen de tijd dat ze verwelkt zijn is hij vaak vergeten dat hij op die plek iets wou doen.

Je kan deze blaadjes op veel verschillende plekken gebruiken (bijv. tussen boeken of aan een snoer vastmaken met plakband). Gelukkig kan je een citroengeranium makkelijk stekken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als de kat weer in de bloempot bezig is oppakken en neerzeten en dan negeren op ten duur valt het kwartje en de bloempot het bovenste stuk afdekken met bijvoorbeeld kleine steentjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het grit in de katten bak niet fijn of te vies. Misschien niet genoeg speeltjes ? Boos foei roepen als je kat er aan zit helpt overigens ook wel .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon afleren, ofwel, ik heb onlangs in een winkel een product gezien van hp dat katten weg houd weet wel niet of het werkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vorige kat deed dit ook, zij deed dit om haar behoefte te doen. Telkens wanneer ze erin kroop zette ik haar buiten of in de kattebak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De potrand beplakken met binnenstebuiten gedraaide stukken ducttape, onze binky zat ook graag in de bloempot van 70 hoog.
Naarmate hij groeide en hij bij 15 weken vanaf de grond de potrand op sprong en erin klauterde was voor mij de maat vol.
Koffie dik, satéprikkers, zilverfolie allemaal fijn om mee te spelen. en toen nog eens katschrik geprobeerd ( ruikt sterk naar knoflook maar aangezien wij veel in knoflook bakken was het niet zo effectief).
Toen maar om te proberen de rand volgepakt met binnenstebuiten gedraaide stukjes ducttape waardoor de rand een dikke plakrand wordt.
Nou onze Binky heeft nog 1 x gesprongen waarna hij vast hong in de ducttape. Hierna heeft hij de plant niet meer aangeraakt.