Hoe kan ik Vitamine c aan mijn cavia's geven?

Het zit al in het voer maar is dit genoeg? Hoe kan ik ander meer geven? Vloeibaar is slecht want het is niet te controleren hoeveel ze binnen krijgen en ze hebben een bakje( flesje nog steeds biet ontdekt). Er moeten pilletjes bestaan maar is dat goed en waar kan ik dat kopen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/cavia-vitamine-pilletjes.177654
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had ik al bekeken maar is niet hetzelfde

Het beste antwoord

door ze elke dag een stukje PAPRIKA te geven, daar zit HEEL veel vitamine C in ze vinden het HEERLIJK, dan heb je echt geen pillen nodig
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je dat wist ik niet :-)
paulus811
12 jaar geleden
Paprika voor cavia's is inderdaad perfect. +
amigo
12 jaar geleden
wij hebben wel van dat kale droogvoer voor cavia's alleen van die "worstjes" , van die nootjes ed worden ze alleen dik en ze hebben ze niet nodig, en als die er veel in zitten laten ze die worstjes zitten omdat ze die nootjes wel veel lekkerder vinden Bij ons is het vaste prik in de ochtend droogvoer EN paprika, ze klimmer er zowat de ren voor uit en dan in de middag nog wat groens (andijvie) en evt een (klein, ook dikmaker) stukje peen, en dan (ja de heren zitten hier in een driesterrenhotel) weer droogvoer + hooi en water onbeperkt
amigo
12 jaar geleden
ps die worstjes heb je voor konijnen (zonder toevoegingen) en (iets duurder) speciaal voor cavia's en dan zit DAAR ok vitamine C in
paulus811
12 jaar geleden
Precies Amigo, die donkergrijze staafjes zijn er voor zowel konijnen als cavia's en je neemt makkelijk de verkeerde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok dank je :-)

Andere antwoorden (4)

Bij onze Cavia's deden we een pilletje elke dag in hun bekjes, in het begin werden ze uitgespuugd, er weer in stoppen enz.
Na een week hoefden we alleen nog maar met het potje te rammelen, ze waren er inmiddels stapelgek op geworden.
Ze zien het nu als een snoepje.

Toegevoegd na 45 minuten:
Ze krijgen gewoon voer voor Cavia's maar de dierenarts raade ons aan om ze daarnaast ook vit.c te geven. De goedkoopste eigen merken bij de drogist Hema enz. Het zijn gewone vit. c voor mens en dus Cavia.

Toegevoegd na 46 minuten:
raade=raadde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar zou ik die dan kunnen kopen en geven jullie de cavia's voer waar het al in zit of niet?
Paprika geven wij onze cavia's ook. Eigenlijk alle groentenrestjes behalve aardappelschillen en champignons Ik snijd ook nog weleens een sinaasappel in vieren, die peuzelen ze ook lekker op. Extra pilletjes heb ik nog nooit gebruikt en ik heb 2 hele oude caafjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi,
Ik heb zelf cavia's en toen ik ze net had zei de dierenwinkel je moet dit vloeibaar vitamine spul over een stuk fruit doen.
Maar mijn cavia's vonden dat smerig en het stinkt ook!
ik geef ze gewoon om de dag een stuk appel of wortel, vooral wortel vinden ze heerlijk!

groetjess
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je cavia extra vit C wilt geven kan dat makkelijk via een pilletje. Dat zijn pilletjes die wij, mensen, ook kunnen en mogen slikken. Het teveel aan vit, C plassen ze gewoon uit, net als wij. Eens per week een pilletje in het bekkie doen, is voldoende. Bovendien vinden ze de pilletjes lekker, want er zit meestel een sinaasappelsmaakje aan. je kunt ze kopen in de supermarkt of drogist. Succes!