is mijn parkietje te eenzaam?

ik hoop dat de vraag nu goed is, hij werd net verwijderd, ik heb sinds vorig jaar een parkiet en ze vertelde mij dat het goed alleen kon zijn, maar nu heb ik mijn twijfels, het zit de hele dag te slapen, is het verstandig om er een parkiet erbij te nemen? ik kan niet goed zien of het een mannetje of een vrouwtje is, het neusje is rozig en om de gaatjes is het blauw

Toegevoegd na 2 uur:
mijn parkiet was een mannetje en inmiddels is er een parkietenmeisje bij gekomen, hij is ziender gelukkiger

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Krijg je van mij weer antwoord. JA! Je parkiet is eenzaam. Een parkiet is niet bedoeld om alleen te zijn. Koop alsjeblieft een maatje voor hem. Als je wat blauw in de neusdop ziet, is het waarschijnlijk een mannetje, dus dan kun je er gewoon een mannetje bijkopen. Parkieten zijn erg sociale dieren. Het is erg leuk om te zien hoe twee parkietjes elkaars veren plukken en zo, en op elkaar reageren. Dus als je je parkiet wat geluk wilt geven, koop een maatje voor hem. Ook al zou het een man/vrouw combinatie worden, dan hoef je niet bang te zijn voor eitjes. Dat doen ze doorgaans alleen als er echt een nestkastje wordt gegeven. In mijn voliere (9 parkieten) zie ik ook nooit eieren terwijl er ruimte en gelegenheid genoeg voor is.

Jouw parkietje is eenzaam als jij of iemand anders niet iedere dag vele uren met hem bezig is. Een parkiet alleen kan zich met de mens prima vermaken: wordt dan handtam (als je hem dat heel jong leert) en kan zelfs een goeie prater worden. Maarrrrr, als dat niet gebeurd, dan is je parkietje heel erg alleen en eenzaam. In de natuur leven ze in grote groepen bij elkaar. Dus: als niemand zich met hem bezig houdt, koop dan alsjeblieft gauw een andere erbij! Ik denk, dat het zeer verstandig is een parkiet te kopen van het andere geslacht. Vooral 2 vrouwtjes bij elkaar geeft vaak vechtproblemen. V.w.b. het neusje: een pop (vrouwtje) heeft een witachtige/ roze neus en een man een blauwe. Wat jij beschrijft is voor mij een vraagteken....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100