Blikvoer of warm kattenvoer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Katten kunnen precies ruiken of er voldoende eiwitten e.d. in het voer zit. Je zou dus ook kunnen afwisselen om te merken wat nu wel werkt. Mijn katten zijn ook zo kieskeurig en eten van bepaald voer alleen maar de saus op bijvoorbeeld. Heel erg vervelend..en niet al het ''dure'' voer is goed voer hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer je kat eens op vers voer te zetten, eventueel in combinatie met een goede kwaliteit natvoer.
je zou kunnen beginnen met kompleet vers voer, zoals carnibest.

hier eten de katten een combi van vers en van brokjes.
ze doen het er uitstekend op :)

kijk eens wat rond op de site van voernatuurlijk, daar vind je meer info.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi antwoord van mij een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
probeer eens carocat brokjes! mijn katten lusten geen brokjes maar deze wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn kitten heb het ook wat je kan doen is haal van dat zachtvoer en doe daar wat van in het eetbakje en doe daar wat brokjes door die ze lekker vind en dan heb ze toch gegeten want alleen op zachtvoer dat is niks dat voed niet en zit niet zoveel voeding in de mijne vind het best zo en ze eet nu ook eindelijk goed want alleen brokken vind de mijne ook niks welk merk ik ook neem

Toegevoegd na 1 minuut:
en dat doe je elke maaltijd zo

Toegevoegd na 3 minuten:
en zo krijgen ze toch der voeding binnen door de brokjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe oud is je kat en is het altijd zo geweest dat hij geen brokjes eet? Veel katten willen geen brokjes meer als ze last hebben van hun gebit. Een gebitscontrole door de dierenarts is wel aan te raden.
Verder, ik hoor vaak eigenaren klagen dat hun kat geen brokken eet, maar dan blijkt dat er nog niet genoeg is geprobeerd. Katten kunnen erg kieskeurig zijn. Ga eens langs een betere dierenspeciaalzaak en/of de dierenarts en vraag of ze proefzakjes brokjes hebben. Zo kan je proberen of er toch een merk is dat je kat lust.
Er is bijna geen kat die niet 'om' gaat bij het aanbieden van een goede smakelijke brok van een premium merk.
Is er dan nog niets dat je kat lust, probeer dan blikvoeding, zakjes of kuipjes te kopen van een goed premiummerk zoals Eukanuba, Hill's of Royal Canin, zodat je kat tenminste wel alle juiste voedingsstoffen binnenkrijgt. Eventueel gecombineerd met vers vlees of bijvoorbeeld eendagskuikens (als je ertegen kunt om deze te geven).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het handig om even contact op te nemen met de afdeling Productvoorlichting van Royal Canin via info@royalcanin.nl. Op basis van de leeftijd en eventuele speciale gevoeligheden (zoals overgewicht/gevoelige maag/darmstelsel etc.) kunnen zij altijd een goed advies met bijpassende voeding geven. R

oyal Canin heeft bijvoorbeeld al 3 type voedingen voor kieskeurige katten met zelfs een testsetje om te kijken welk van de 3 voedingen de voorkeur heeft van de kat. Dus dat is altijd het proberen waard en dan krijg je nog een gezonde voeding ook

gr. Peter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een +