wat helpt tegen een hamstertumor?

M'n kleine hamster heeft een tumor onder zijn pootje. En ik wil niet dat het blijft!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Daar is niets aan te doen ben ik bang.... je zou naar de dierenarts kunnen gaan en het met hem/haar kunnen bespreken. Maar als het echt een tumor is, dan moet je hamster geopereerd worden. En of dat kan, dat is aan de dierenarts ter beoordeling.
Heel vervelend voor jou en je hamster!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zou de dierenarts kunnen laten kijken of het operatief verwijderd kan worden.
narcose is wel een risico bij zo'n klein diertje.
ook moet je je realiseren dat hamstertjes maar zo'n twee jaar oud worden meestal.
hoe oud is je hamster?
als je hamster al een oudje is, dan zou ik m'n diertje goed in de gaten houden, en tijdig in laten slapen, hoe triest ook.
sterkte ermee!
Rieneke1
12 jaar geleden
Een gezwel hoeft niet altijd een tumor te zijn, het kan ook een abces zijn. Een abces kan door de dierenarts eenvoudig worden opengemaakt en schoongemaakt.
Een tumor is echter een ander verhaal, en kan gezien de meestal hoge leeftijd van de hamster dan niet verholpen worden.
Als je een gezwel/tumor ontdekt bij je hamster, ga dan zo snel mogelijk naar de dierenarts. Hoe langer je wacht, hoe slechter de situatie zal worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast de andere goede raad, deze.
Geef hem regelmatig kleine stukjes abrikozenpit.
Daar zitten stoffen in die bij tumorenzymen splitsen in (zeer giftige) stoffen, waardoor de tumor vergiftigd raakt maar gezond weefsel niet.

Ondanks dat dit als controversieel gezien wordt, hebben wij dieren met deze aanpak dikwijls met succes kunnen helpen.

Geef hem echter niet teveel, afhankelijk van het format 1/4-1 pitje per dag NAAST gewoon voedsel.

Mocht de hamster het niet lusten (heb ik nog niet meegemaakt) dan kun je het fijngemalen met wat appelmoes geven, de bittere smaak wordt dan gemaskeerd.