waarom houdt een kat zijn staart vaak omhoog maar soms niet?

mijn kat houdt soms zijn staart omhoog maar niet altijd wie weet raad??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Als een kat zijn staart omhoog houdt wil hij zeggen dat hij relaxed is. Bij honden is het juist dat als een hond zijn staart omhoog heeft hij dominant is. Honden en katten vatten elkaars lichaamstaal vaak verkeerd op en als een hond denkt dat de kat dominant is dan moet er natuurlijk gevochten worden om even te laten zien wie hier nou de baas is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

omdat een kat de staart hoog houdt als hij vrolijk is, en bij een begroeting.
bij andere emoties en gebeurtenissen horen weer andere staarthoudingen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vooral bij kleine katjes is dat een heel schattig gezicht van die antennetjes achterop!
Rieneke1
12 jaar geleden
hou op schei uit som!
afgelopen zaterdag naar de open dag van het asiel geweest.
het is een wonder dat ik me in heb weten te houden! ;)
Als een kat zich goed voelt houdt hij zijn staart omhoog. Hij is vrolijk. Alleen als de staart kaarsrecht omhoog staat en alle haren overeind staan, dan is het dreigend bedoelt of de kat is geschrokken. Als de staart omlaag hangt is hij ontspannen en neutraal of hij voelt zich niet lekker. Mijn vorige kat liet zijn staart hangen toen ze ziek was. Het viel mij vooral op toen ze weer beter was. Parmantig liep ze opeens weer met haar staart omhoog door de kamer. "Daar ben ik weer!" Katten begroeten zo ook elkaar. Dan kunnen ze bij elkaar even onder de staart ruiken. Net zoiets als elkaar een hand geven.