Waarom hebben hondenspeeltjes felle kleuren terwijl honden kleurenblind zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Honden zijn niet volledig kleurenblind, maar zien de kleuren rood/groen minder/niet. De felle kleuren zullen ze dus wel kunnen onderscheiden.

Maar de leuke kleurtjes maken het vooral voor het baasje aantrekkelijk om de speeltjes te kopen.
bamibal
12 jaar geleden
Honden zullen zelf waarschijnlijk vooral op hun reuk afgaan om hun speeltje te vinden.
Maar als de honden de speeltjes niet kunnen vinden zullen de baasjes het wel makkelijker vinden om de speeltjes weer ergens in het gras of tussen de struiken terug te vinden als ze felle kleuren hebben.