Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft iemand een duidelijke foto voor mij?

Van een kat of hond (liefst allebei) met het syndroom van down.
Als er andere dieren zijn met dit syndroom(ik weet niet of het bestaat) is dat ook welkom!

Uit nieuwsgierigheid

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het syndroom van Down komt alleen bij mensen voor. Er bestaan bij dieren wel genetische afwijkingen die gelijkenis vertonen met dat syndroom, maar dat is niet uiterlijk zichtbaar. De foto's van de aap en de tijger zijn niet van dieren met het Down syndroom, maar van beesten die toevallig een uiterlijke gelijkenis hebben met mensen die het syndroom hebben.
Er is één geval bekend van een kat met een equivalent van Down. Die ziet er zo uit:
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik heb hier een foto van een aap.

Toegevoegd na 10 minuten:
en een tijger
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het komt bijna niet voor.
Dus je kunt wel foto's sparen met rare dierenkoppen, maar daarmee hebben ze nog niet Downsyndroom.

Zijn er dan helemaal geen dieren met Downsyndroom? Voor zover bekend zijn er slechts twee dieren in de geschiedenis geweest die het Downsyndroom leken te hebben: een chimpansee en een orang-oetan, beiden met een verdriedubbeling van het 22ste chromosoom. Misschien hebben jullie net die ene Orang Oetan gezien, maar ik denk het niet!

http://www.willemwever.nl/vraag_antwoord/dieren-en-planten/bestaan-er-dieren-mongooltjes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht dat honden en katten ook het downsyndroom konden hebben?
Jouw vraag : "Heeft iemand een duidelijke foto voor mij?"

Mijn antwoord P: mijn vriendin had een hondje met het syndroom van down,helaas heb ik daar geen foto's van,maar wel van dit parkietje die ook deze zeikte heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Honden en katten met het syndroom van Down bestaan niet. Zie bron voor een heldere uitleg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding