Kun je, als je een kat hier van jongs af aan aan laat wennen, met een kat treinreizen?

Bijvoorbeeld in een reismandje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige katten hebben een aangeboren hekel aan met mandjes reizen. Ik had een kater die zo mak als een lammetje was, ik kon alles met hem doen en hij vond altijd alles best, ook van de kinderen. Maar als in het mandje moest brak hij de tent af. Complete paniek, hij brak zelfs uit de mand, vraag me niet hoe.
Als ik met hem naar de dierenarts moest nam ik hem altijd los mee, zonder mandje, soms dwars door de regen, oversteken op drukke wegen, wachten in de wachtkamer met honden, dat was allemaal geen probleem, maar die mand daar wou hij echt niet in.
Je weet niet altijd wat je in huis haalt wat dat betreft.

Het beste antwoord

Ja hoor, onze jonge kat gaat zelfs mee (in een mandje) op de scooter als ze even naar de dierenarts moet.
Het is een klein stukje en ze vindt al dat soort gekke dingen helemaal leuk !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Jazeker, veel katten wel. Ze hoeven er niet eens van jongs af aan aan te wennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor soort ras zou je hiervoor aanraden? Of verschilt get gewoon per individuele kat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar ik heb de keuze uit meerdere. Ik weet alleen dat ik sowieso een jonge wil en een vrouwtje.
Ik had een Siameesje, die ik van het begin af aan (16 weken) iedere week achterop de fiets mee naar het bejaardenhuis nam.
Het was 3 km heen en na een uur weer 3 km teug.
Mijn moeder was dol op dieren en op deze manier kon ze toch van een katje genieten. Poesje was er helemaal aan gewend en als ik het kooitje pakte sprong ze er zelf al in.

Regelmatig een treinreisje moet zeker lukken.
Ik zie trouwens veel studenten die de kat in het weekend gewoon mee naar "moeders" nemen om het beest niet alleen achter te laten op een studentenkamer.
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor je antwoord. En wat ontzettend lief trouwens, elke week op en neer met een siameesje op de fiets omdat je moeder zo van dieren houd. Lieve dochter ben jij!
ik denk dat ze er zonder al te veel problemen aan kunnen wennen als ze het reismandje als veilige plek zien
dus zet deze gewoon open neer en kijk of ze er in willen slapen ed zodra dat gebeurd dan lijkt mij dat ze dat als veilige plekje zien
12 jaar geleden
Dat zou zeker moeten kunnen. Echter kunnen katten ind e loop der jaren veranderen. Zo nam ik altijd mijn kitten mee in de camper naar de camping. Dit vond hij helemaal te gek, maar toen hij ongever 1 jaar werd, wilde hij echt de camper niet meer in.
Er zijn altijd uitzonderingen die ineens eigenwijs worden dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan een jong katje aan veel dingen leren wennen, maar bedenk dat een kat erg territoriaal is.
regelmatig van territorium wisselen vinden veel katten niet prettig.
als je het toch wil proberen, hou dan rekening met het karakter van het kitten wat je uit gaat zoeken.
globaal kan je onderscheid maken tussen zelfverzekerde, lakonieke en timide katten.
je begrijpt dat je beter geen timide exemplaar uit kan zoeken.

samenvattend; het kan soms wel, maar ik vind het geen aanrader.
Rieneke1
12 jaar geleden
ja dat kan als je het jong meeneemt zodat het gewoon is voor de kat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt ook aan de kat zelf, sommige katten blijven rustig in het mandje liggen slapen als je ze meeneemt, anderen blijven zelfs na een jaar nog mauwen door alle indrukken (vreemde mensen, vreemde geuren, lawaai, gewiebel) en omdat ze niet graag opgesloten zitten.

Als je maar een kwartiertje reizen is, is het niet erg, maar als je anderhalf uur in de trein moet zitten met een mauwende kat zit jij ook niet lekker denk ik.

Maar over het algemeen zou het wel goed moeten gaan als je hem vanaf kleins af aan meeneemt en dan ook zeer regelmatig.