Begraven, desnoods een plekje maken voor een foto van de hond. Gecondoleerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de tuin begraven, of bij de gemeentewerf in de kadaver bak deponeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+! Kadaverbak XD
Ivana
12 jaar geleden
In de tuin begraven mag, maar meestal moet je dan een diepte aanhouden van 80 cm. Je kunt dat bij de gemeente navragen.
Wil je dat hij onderzocht word door de dierenarts zodat je weet waaraan hij is doodgegaan? Dan moet je hem daar heen brengen.
Je moet hem eigenlijk sowieso naar de dierenarts brengen. Daar gaat hij de diepvries in en dan wordt hij binnenkort door de begrafenisondernemer opgehaald. Je kan hem laten begraven of laten cremeren.
Morgenochtend meteen doen! Leg hem nu zo koel mogelijk! Neem eerst nog goed afscheid!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste gecondoleerd

Je kunt ook eventueel de dierenambulance bellen.
Die halen hem op en brengen hem naar waar je wilt.

Toegevoegd na 58 seconden:
"Als uw geliefde huisdier is overleden, dan kunt u ook de dierenambulance bellen. Wij zorgen dat uw overleden huisdier bij uw thuis of bij de dierenarts wordt opgehaald om geheel volgens uw wens te laten cremeren in een huisdierencrematorium, begraven op een dierenbegraafplaats of de goedkoopste manier aanbieden voor massa crematie. De dierenambulance begeleidt en adviseert u bij het nemen van een juiste beslissing. Deze service verleent niet iedere dierenambulance in Nederland."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uithuilen en opnieuw beginnen met een nieuwe hond, maar doe dat laatste niet te snel. Neem even de tijd om zijn dood te verwerken.

Je kan je hond morgen naar de dierenarts brengen en daar kenbaar maken wat je wilt, destructie of begraven/cremeren. Het kost natuurlijk wel wat. Je kan hem ook zelf begraven in je tuin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dierenambulance bellen,hebben wij ook gedaan toen onze hond overleed.
Die komen hem ophalen.
Kan je misschien het beste morgenochtend doen.
Wij hadden een dekentje over onze hond gelegd nadat hij overleden was en nog een paar keer naar hem gekeken.
Is toch moeilijk hè?
Sterkte ermee hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord en ja zo deden wij het ook toen onze hond was overleden en het begin is het zwaarste vooral de stilte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,is heel moeilijk.
Wij hadden onze hond sinds hij een pup was.
Het was zo'n lieverdje..
Bij het thuis overlijden van uw hond kan men zeker vragen aan de dierenarts om de hond tot bij de praktijk te brengen of te komen halen. Hij/zij zal u zeker bijstaan met raad en daad.

Een crematie of een begrafenis helpt je bij het verwerken van het verlies van je hond. Steeds meer mensen plaatsen ook een filmpje op Youtube ter nagedachtenis aan hun hond.

Er bestaat een 'Pets in memoriam forum'. Je hond kan daar ook een herdenkingsplekje krijgen. En jij vind er steun van lotgenoten.

http://www.petsinmemoriam.nl/forum/viewforum.php?f=10&st=0&sk=t&sd=d&start=0

Sterkte nog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben onze hond 16 september inlatenslapen en laten cremeren. Het is eerst even wennen in een huis zonder hond. Je hoort haar pootjes niet meer en haar geblaf, gepiep, dat ze speelt enz. Maar nu ze een mooie urn heeft hebben we d'r wel vrede mee.
Ik zou het laten rusten. Klinkt hard. Maar het is het beste