mijn ratje heeft antibiotica mag je daarbij ook bisolvon in het drinkflesje doen? de antibiotica krijgt ze 2 x per dag via een spuitje in der mondje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (6)

ik heb geen idee van ratverzorging,maar ik zou sowieso heeft de antibiotica zijn werk laten doen en niet zelf gaan proberen met medicijnen erbij,anders had de DA dat wel gezegd.
beterschap ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou geen mensen medicijnen zomaar zelf gaan geven. Dat kan juist heel verkeerde gevolgen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
esth0r
12 jaar geleden
ratten hebben erg gevoelig luchtwegen, veel dierenartsen raden het zelfs aan om zo nu en dan bisolvon in het drinkwater te doen, zeker als ze zwaar ademen.
Vraag aan je dokter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat zou ik niet doen, maar het komt op me over alsof je ratje luchtwegproblemen heeft.
ik geef mijn ratten verse munt-tijm thee als ik ze hoor piepen,kuchen,ratelen,etc ik haal gewoon een bosje verse munt en een bosje verse tijm bij de groenteboer(bij supermarkten hebben ze het vaak ook, wel duurder)
de helft van beiden kneus ik, dat doe ik door er een soort bal van te maken met mijn handen, alsof je een prop papier maakt(zodat de blaadjes/takjes lekker veel sap kwijt kunnen)dat doe ik in een pannetje met ruim water(de inhoud van je drinkflesje +een beetje extra)
pannetje op het vuur, aan de kook brengen, even laten koken en dan het vuur uit.

dan zet ik het pannetje met een deksel erop weg, want je kan het je ratje pas geven als het goed is afgekoeld.

de andere helft van de kruiden bewaar ik in de koelkast(niet te lang) om een paar dagen later weer thee voor ze te maken.

Toegevoegd na 2 minuten:
als de thee genoeg is afgekoeld giet ik het door een theezeefje in het drinkflesje, voila!

Overigens kan je van gedroogde kruiden ook thee maken, maar al die piepkleine stukjes kruiden zijn erg moeilijk uit de thee te zeven
12 jaar geleden
Kan wel hoor, bisolvon in combi met de ab kan prima. De theecombi die esthor geeft kan je de bisolvon zelfs doorheenmixen. Beterschap met je ratje! Zorg trouwens dat je haar extra vit. B en c geeft, bananen zijn erg goed en bijv wat kip en vis. De ab dood namelijk ook de goede darmbacterien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet doen.

Vermeng nimmer medicatie met andere (genees)middelen.

Door te combineren kan er zelfs een giftige substantie ontstaan.

Het is niet voor niets dat de dierenarts er een spuitje er bij doet om de AB in de mond te spuiten.