Bestaat er een soort krabpaal waarbij katten de nagels op hun achterpoten kunnen krabben en ze daardoor minder lang worden?

Of is er een andere goed manier om nagels aan de achterpoten kort te houden?

Die van mijn kat worden erg lang. Ik heb eigenlijk ook alleen maar laminaat liggen. Dat helpt dus niet echt bij het natuurlijke verslijten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (4)

Palen weet ik niet. Maar er zijn wel vam die matten waar ze op kunnen krabben. Dan doen ze hun achterpoten ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op een krappaal lukt het niet om de nagels van de achterpoten te schuren. het lukt wel met een kokos mat bij de voordeur. en er zijn ook speciale matten te koop voor katten in de dierenspeciaalzaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, katten gebruiken hun voorpoten om te krabben/markeren.
als de nagels van de achterpoten te lang worden, kan je er het best regelmatig een puntje afknippen.
ik heb het toevallig net bij mijn oudje gedaan :)
waarschijnlijk is ook jouw kat op leeftijd?
dan lukt het ze niet zo goed meer de nagels in te trekken.
Rieneke1
12 jaar geleden
Je kunt de nagels laten knippen bij de Dierenarts.
Je kunt het ook zelf doen, maar let dan op dat je de bloedvaten niet raakt.