hallo onze hond van 9 jaar laat aan 1kant zijn onderlip iets hangen en kwijlt ook aan die kant ra a hoe kan dit???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (3)

het is waarschijnlijk een klein onschuldig hersenbloedingje geweest als het langer dan twee dagen duurt moet je er mee naar de dierenarts ook als het dier een dwangstand krijgt moet je er zo spoedig mogelijk naartoe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
ik zie je plus niet d44ntje.
Dan heeft je hond waarschijnlijk een beroerte gehad bij de dierenarts hebben ze medicijnen waar je hond weer van opknapt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met 9 jaar is het heel goed mogelijk dat je hond last van zijn gebit heeft. Als de rest van zijn gezicht niet hangt en hij verder geen andere symptomen vertoont, dan lijkt me een beroerte niet waarschijnlijk. Bovendien komt dit bij huisdieren veel minder voor dan bij mensen.
Bij gebitsproblemen zien we echter wel vaak dat een dier een lip of tong laat hangen. ofwel een ontsteking in de bek duwt de lip iets naar beneden. Kwijlen wordt ook veel gezien bij gebitsproblemen.

Het beste kan je even langs de dierenarts gaan om je hond na te laten kijken. Gebitsproblemen kunnen met een goede gebitssanering opgelost worden. De bacteriën die vrijkomen bij gebitsproblemen kunnen ontzettend schadelijk zijn voor hart en andere organen, dus behandeling is wel dringend aan te raden.