Als je een binnenkat hebt en hij valt van het balkon(1e verd.) hoelang duurt het dan voordat die terug komt

Mijn kat van acht is vanochtend elf uur waarschijnlijk van het balkon gevallen ( gezien de gevallen bloempotten) nu komt die nooit buiten, kan die de weg terug nog wel vinden? ( ik heb hem al aangemeld bij amivedi)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (5)

Ja hoor die vindt de weg wel terug, als hij niet ongezien in een schuurtje ofzo is gelopen en nu opgesloten zit.
Mijn kat liet ik de allereerste keer naar buiten in de achtertuin. Hij kroop gelijk onder de poort door(had ik niet aan gedacht) en was weg. Ik zoeken, niet kunnen vinden. Kwartiertje later zit hij voor de voordeur te mauwen.
Hij wist dus heel goed het huis te vinden.
1ste verdieping misschien wat moeilijker maar niet onoverkomelijk
12 jaar geleden
Uit ervaring kan ik vertellen dat het het handigst is om zelf de straat op te gaan en niet te hard zijn (of haar) naam te roepen. De kat is op dit moment in onbekend gebied, met allemaal onbekende en beangstigende geluiden, geuren, mensen en dieren om hem heen. Waar de kat nu naar snakt is iets bekends, dus hij zal gespitst zijn op een teken van jou.

Als je nu naar buiten gaat, en je kat is ook nog buiten, dan zal hij je goed kunnen horen. Hij zal dan antwoorden met een klaaglijk miauwtje. Als je dat eenmaal hoort is de kat snel gevonden.

Heb je na een rondje om het blok je kat nog niet gehoord, dan zit hij waarschijnlijk weggekropen, is toch verder weggelopen, of een kattenliefhebber heeft de angstige kat gevonden en mee naar binnen genomen. In dat geval kun je het beste briefjes maken met een foto van de kat en die in de buurt ophangen. Hoe sneller je dat doet, nadat je kat kwijt is, hoe beter. De kat is dan nog in de buurt en valt bovendien nog meer op, omdat hij zich vreemd gedraagt. Een link is dan sneller gelegd.

Goed dat je amivedi al hebt gebeld... Ik weet verder ook even niet wat je nog meer kunt doen. Oh, behalve je eventuele onderburen op de hoogte stellen. Dan kunnen zij hun tuin in de gaten houden.

Heel veel succes met het terugvinden van je kat & sterkte in de tussentijd! Het helpt je nu niks, maar bij mij is het gelukkig altijd binnen een dag weer goedgekomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou de kat gaan zoeken hij kan ook ergens gewond liggen in de buurt.
Je kan jouw kat dan tenminste nog naar een dierenarts brengen.
Dus ga hem zoeken.
Indien het goed is afgelopen komen ze meestal tegen etenstijd terug tenzij iemand de poes in huis heeft genomen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ ongelovelijk dat mensen zelf niet op dit idee komen...
jouw kat heeft buiten geen enkel referentiekader.
gooi wat van z'n grit buiten, liefst gebruikt, maar schoon mag ook.
komt hij weer langs, dan zal hij blijven hangen bij de voor hem bekende geur.
meld hem behalve bij amivedi ook aan bij de dierenambu en het asiel, en verspreid flyers in je omgeving.
spreek kinderen in je buurt aan om op te letten, die spelen vaak buiten.
succes!
Rieneke1
12 jaar geleden
Ik denk dat ie ergens angstig onder verstopt zit,heb dit zelf vroeger meerdere malen meegemaakt,heb me rotgezocht en geroepen en vond de kat toen verstopt in een bosje vlakbij de plek waar hij naar beneden was gekukelt.
Hij durfde dus ook geen geluidje te maken.
Een keer later stond hij wel juist hard klagend miauwend onder het balkon te miauwen.
Ga hem maar zoeken,als ie nooit buiten is geweest in de wijde wereld zal ie vast ergens vlakbij verstopt zitten.
oja,heb iets minder lang geleden na mijn verhuizing naar huis met tuin een jonge kat gehad die voor het eerst buiten kwam,die kon ik niet meer vinden en die bleek verstopt te zitten tot het donker en rustiger was en kwam toen weer tevoorschijn,dus mischien komt je kat vanavond te voorschijn.
veel succes en sterkte met het terugvinden.