Moet elke hond naar de trimmer?

Ik heb een kruising tussen een border collie en een friese stabij. Ik heb wel eens gehoord dat een van deze rassen haar verliest en dus niet naar de trimmer hoeft als je het maar regelmatig borsteld. Nou lijkt het haar van mijn hond niet of nauwelijks te groeien. Vaak na het zwemmen in zee heeft ie van die gekke plukken boven op zn rug. Als we m goed gedroogd en gekamt hebben, steekt er na een tijdje een paar plukken uit. Toch even naar de trimmer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij verliest overigens veel haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de trimmer gaan is een eigen keuze.

Het beste antwoord

Jouw vraag: Moet elke hond naar de trimmer?

Mijn antwoord: moeten nee,mag wel.

Ik heb net naar het ras gekeken ( kruising )
en als ik het goed bekijk is de vacht best wel stug is ,daar kan een lichte vacht onder zitten wat kan klitten.

Naar de trimmer gaan voor een eerste keer zou ik je aanraden omdat die verteld precies welke vacht jou hond heeft en wat er evt. mee gedaan kan worden.

Hoe je een vacht schoon kan houden enz.

Mijn honden gaan elke 2 maanden naar de trimmer ,maar dat zijn dan ook Bison Frise en die hebben een dikke onder vacht en een sterke krul boven vacht.
Wil ik die echt klitjes vrij houden moeten ze echt wel naar de trimmer.
Hier is House net van de Trimester

Toegevoegd na 2 minuten:
ps. de witte natuurlijk is mijn House.
De andere foto is een kruising tussen een border collie en een friese stabij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zou het wel een keer doen.
Overigens hoef je niet elke maand ofsow naar de trimmer, zoals veel mensen doen.
Je moet kijken wanneer het nodig is.
zoals 1 keer per 2 jaar ofsow.
Je kunt het natuurlijk ook aan die mensen daarzo vragen.
hoewel die het waarschijnlijk wel aanbevelen voor t geld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee alleen langharigen en honden met een ondervacht die geplukt moet worden, zoals een Cairn terrier....

Zou niet gaan als het niet nodig is... eventueel zelf die paar plukjes wegknippen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jodyenboyke
12 jaar geleden
Nooit knippen, geen gezicht, plukken evt. of met trimmesje
Als je er zo onzeker over bent, maak dan een keer een afspraak. Ze kan je dan ook laten zien hoe je de oren haarvrij houdt, want soms moeten die vanbinnen door jezelf worden geplukt. Hoe je bovendien het haar tussen de tenen kort houdt, want anders wordt lopen een probleem of blijft sneeuw aan de haren zitten, wat pijnlijk is.

Ze kan je dan vertellen of trimmen zinvol is, of dat alleen af en toe fatsoeneren (bijknippen) voldoende is. Er zijn knip- en trimhonden en honden waar je vrijwel geen vachtwerk aan hebt. Of je dat zelf kan hangt af van je eigen handigheid.

Ik ben met een korthaar ook een keer naar de trimmer gegaan, omdat ik onzeker was hoe ik de nagels moest knippen. Ook dat kan ze je laten zien.

Ze zal je echt niet beduvelen om meer geld te verdienen. Het is voor een goede trimster ook fijn als vakkennis wordt gewaardeerd en raad wordt gevraagd.
Ivana