Hoe kan ik er voor zorgen dat het vachtje van me kitten weer een mooi glanz krijgt ze is zwart want het is nu namelijk een beetje dof ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Visolie door de brokjes doen,
Dit kun je meestal kopen bij de dierenwinkel.
Ook zijn er andere supplementen te koop.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenvoer_voersupplement/huid_haren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank u vriendelijk voor u antwoord en de link

Andere antwoorden (4)

zoals in het voorgaande antwoord wordt gezegd is het goed wat visolie aan het voer toe te voegen.
maar geef om te beginnen geen supermarktvoer, maar een goed voer van de dierenspeciaalzaak.
iams en eukanuba zijn goede merken brokjes.
koop ook het natvoer in de dierenspeciaalzaak, en geef voer wat grotendeels uit vlees of vis bestaat, zonder toevoegingen.
voorbeelden van goede merken zijn shiny cat, snoezepoes, almo nature.

veel plezier met je kitten!
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank u vriendelijk voor u antwoord en de tips
Borstel je haar ook regelmatig? Dat is ook bij katten met kort haar heel goed. Zo verwijder je de dode haren en heb en verminder je ook de kans op haarballen. (katten kunnen door hun vacht te likken teveel haar binnenkrijgen, waardoor in hun maag/buik haarballen ontstaan en daar kunnen ze last van krijgen) Je kunt dat met een rubberborstel doen met rubberen "tanden" . Is eigenlijk meer masseren dan borstelen. Je kitten vind het misschien ook wel heel fijn. En ook goed om er nu al mee te beginnen, zodat ze er dan aan went. Op onderstaande link, zie je voorbeelden van rubberen borstels en borstelhandschoenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank u vriendelijk voor u antwoord en de link en ja ik borstel haar goed om de dag doe ik dat zodat de losse haartjes eruit zijn
Een rauw ei kloppen en laten eten. Herhaal dat af en toe
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Regelmatig wormkuur en vlooiendruppels gebruiken,en natuurlijk goed voer dan is bijvoeren met van alles en nogwat niet nodig.Alles zit al in het voer voor gezonde vacht .