Hoe leer je een pup van 14 weken het blaffen af als ie savonds in zijn bench moet?

Wij hebben een Franse bulldog van 14 weken oud die iedere avond weer enorm blaft als ie zijn bench in moet. Wij hebben al expres de radio aan staan maar dat werkt niet, dekens of iets dergelijks er bij ook niet. Heeft iemand een oplossing want hier worden wij niet bepaald vrolijk van?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Bench wegdoen! Zet een stuk (met ruime afmetingen) af in de keuken. In ieder geval daar een afscheiding maken waar z'n voerbak en water ook staan. Dat is vertrouwde omgeving.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een pup van 14 weken hoeft nog niet geleerd te hebben wat de bench in houd. Advies is altijd om water snachts weg te halen en voer geef je in porties + dat de voer en drinkbak ook in de bench kunnen. Mijn pup blafte de eerste paar nachten ook in de bench, maar weet nu dat het zijn veilige plekje is en is stil. Dus om meteen de bench weg te doen vind ik geen goed plan, MAAR je alternatief vind ik wel heel goed, ken veel mensen met een traphekje, maar mijn mening is dat de veilige plek van de hond niet in de keuken moet zijn, want als je daar gaat koken is dat geen veilige plek meer en is de hond (naar mijn mening) opeens niet meer welkom in de keuken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hond hoort niet in een bench. Een bench is een noodoplossing.
Wat betreft de keuken heb je helemaal gelijk. Sorry, ik ging even uit van mijn situatie, wij hebben een (abnormaal) grote woonkeuken. Onze honden (Deense dogs) hebben daar hun eigen plek naast de open haard. Tijdens het koken zijn ze er ook gewoon, we hebben geen last van ze. Ze blijven waar ze horen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooh haha ja dan snap ik het wel!! Nou ik heb 2 meningen over een bench. mijn pup neemt zijn rust niet zelf en als ik hem even in de bench leg/zet/stuur, dan gaat hij heerlijk liggen slapen en hij gaat erook vaak zelf in. We hebben nog een hondje die snachts in de bench gaat omdat ze ander sochtends in huis plast en nog een hond die absoluut de bench niet in wilde als pup en die hoeft van ons dus ook de bench niet in die ligt heerlijk op haar kleed of zelfs soms op de bank. Dus ik vind een bench een goed hulpmiddel als de hond het eervaart als een eige veilige plek wat in 2 van mijn honden het geval is en 1 niet dus dat is duidelijk snap?? Maar onze keuken is heeeeel klein dus als je staat te koken dan kan ik er echt geen 3 honden in hebben haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha, duidelijk. Tja, soms zit er nog een heel verhaal achter de antwoorden he.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp trouwens die minnen niet zo goed. Komen die van experts?

Andere antwoorden (4)

Door er geen aandacht aan te besteden, negeren. Niet uitgebreid afscheid nemen oid. Gewoon hond in de bench doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Niks zeggen en weggaan. En vooral niet teruggaan en aandacht geven als hij toch gaat blaffen.
Radio en extra dekens zijn echt niet nodig. Een kleedje om op te liggen is voldoende. Waarschijnlijk pamper je (goedbedoeld) de kleine teveel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn buren hadden dat probleem ook en hadden een aparte oplossing bedacht om de hond hierin op te voeden. Iedere keer als de hond ging blaffen gooiden ze een handje fijn kiezelgrint op de neus van de pup. Het deed geen pijn maar de boodschap was duidelijk. Het werkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn Franse bulldog deed dat ook heel erg in het begin, maar je moet die bench wegdoen en gewoon een mand of inderdaad zoals hierboven al genoemd is een ruimtelijk stuk afsluiten zoals bijvoorbeeld in de gang of de keuken. Daarna moet je het gepiep gewoon negeren hoe zielig dit ook klink dit was bij mij na 1 week verholpen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar hij heeft er nog een handje voor over om snachts zijn behoefte nog te doen, heb je daar Miss ook een tip voor?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij legde bij de achter(kan ook voor) deur een krant. Het werkt niet bij alle honden en het is ook niet de bedoeling dat Ze aan de krant gaan wennen maar bij ons werkte het. Een pup heb in het begin veel ongelukjes maar je moet ze absoluut niet straffen door ze met de neus erin te drukken dit werk averechts. Als overdag onze pup een ongeluk deed gingen we hem gelijk uitlaten om hem te laten snappen dat hij het buiten moet doen. Je hebt hier veel geduld voor nodig maar in de loop van tijd leert hij dit. Vooral belonen als hij snachts niks heeft gedaan en als hij buiten z'n behoefte doet.
Ik denk, dat het niet zozeer de bench is, als wel het 'weggaan' van zijn roedelgenoten, dat maakt dat hij blaft.
In de natuur is het levensbedreigend voor een pup, als hij niet bij zijn roedel kan blijven.
Dus als jullie naar een andere kamer gaan (of nog erger : naar bóven) en de pup eenzaam achter moet blijven is er paniek in de puppenwereld.

Neem de bench mee naar jullie slaapkamer, zodat hij jullie hoort ademen en bewegen, en je tegen hem kunt praten, als hij 's nachts onrustig wordt.

En als hij alleen 's nachts in zijn bench moet, wordt dat dus een 'straf'. Hij kan ook overdag af en toe in zijn bench gedaan worden, met een kluifje, terwijl jullie eten of tv kijken, bijv. Gewoon met het deurtje open, zoals je hem naar zijn 'plaats' of zijn 'mand' zou sturen.Of als je boodschappen moet doen, of naar de tandarts oid, waarbij de pup om welke reden dan ook niet mee kan/mag, waarbij het deurtje dan wél dichtgaat.
De bench moet voor hem een plek worden van rust en veiligheid, waar hij zich ten alle tijden kan terugtrekken, als er teveel 'action' om hem heen is, en waar hij zich ongestoord weet : als hij zijn bench opzoekt, mag er niemand naar hem toe. Dus deurtje open en lekkere deken erin, of een lekker kussentje.
Het is gewoon een andere vorm van 'mand', 'zijn' plaats, met als enige voordeel boven een mand, dat je af en toe het deurtje dicht kunt doen.

Het wezen 'hond' is nou eenmaal een roedeldier, dat bij zijn vervangende roedel ('zijn' mensen!!!) moet kunnen zijn.
Je 'neemt' een hond, zoals je een kleuter zou 'nemen': een gezinslid, dat er helemaal bijhoort, zoveel mogelijk overal naar toe meegenomen wordt, en niet als een ornament, wat af en toe van de plank gehaald wordt.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
dikke plus!
Ivana
12 jaar geleden
Precies, dit is het enig juiste antwoord. Plus dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens! Als je dan toch met een bench wil werken, waar ik zwaar op tegen ben maar oké, doe het dan op deze manier. Het geblaf komt voort uit verlatingsangst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij nemen hem zoveel mogelijk mee omdat ik ook vind dat je een hond niet neemt als leuk atribuut. De reden dat wij hem snachts niet los willen laten is omdat hij snachts nog niet zindelijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat snap ik Esmeetjuh. Ik begrijp heel goed dat je het om die reden doet. Heb je geen vinyl vloer toevallig? Dat zou het wat makkelijker maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een pup van 14 weken kán nog niet zindelijk zijn de hele nacht, omdat de sluitspiertjes en de blaas nog niet volledig ontwikkeld zijn. Je zult elke 3 uur de wekker moeten zetten, en met je pup (optillen!!!) naar buiten gaan om te plassen. Optillen, omdat dan de plasrem optreedt : als een wolf haar pups naar een nieuw hol brengt ( de geur van de geboorte hangt aan het eerste nest, dus zoekt ze een nieuwe plek voor haar en haar pups) draagt ze de pups in haar mond, aan hun nekvel. Als die dan urine lieten lopen, zou er een spoor zijn naar het nieuwe nest, dus vandaar de plasrem. Dus alleen in een bench doen is eigenlijk geen goed idee : een hond vervuilt zijn ligplaats in principe niet, maar als je hem 8 uur in een bench stopt, zal hij wel móéten, omdat hij nog niet zo lang kan ophouden!! Dus wekker zetten, en om de beurt eruit!! En per week een half uurtje langer tussen de plaspauzes.
Dan krijg je het snelst een zindelijke pup, omdat je ongelukjes in de bench voorkomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nieuwsgierig: top antwoord, topreactie!! ++