is onze hamster zwanger?

eerst zat ze met een mannetjes hamster in een hok maar ze was eerst 31 gr. en nu 41, is ze dan zwanger of niet

Toegevoegd na 14 minuten:
ze is laatst wel gevallen vanaf een bureau en lag toen half dood op zn rug

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

grote kans van wel

echter wil ik benadrukken dat je bij hamsters ALTIJD bedacht moet zijn op het feit dat ze ergens vanaf springen.

hamsters zien niet of ze van 3 cm hoogte afdalen of van 3 meter (om maar een afmetingen te noemen)

het zijn compacte diertjes met korte pootjes die de val niet goed opvangen, dus de kans op inwendig letsel is heel erg groot bij een val.

goed opletten dus, want dit is heel makkelijk te voorkomen als je niets aan het toeval overlaat en zicht houdt op je hamster.

op het buikje van de hamster kan je misschien zien dat de huid rond de tepels wat rozer en minder behaard is, en d tepeltjes wat duidelijker gevormd zijn.
dit zijn ook kenmerk van dracht.

lees jezelf in voor alle zekerheid, want hamster vreten hun jongen vaak op. er zijn hele duidelijke do's and dont's bij een nestje hamsters.

succes. laat je weten als er een reden is voor beschuit met muisjes? ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je :)

Andere antwoorden (2)

als ze samen met een mannetje heeft gezeten heb je goede kans dat ze zwanger is, zeker als je kijkt naar de gewichtstoename.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ heel veel kans inderdaad dat ze zwanger is. Afhankelijk van het soort hamster krijgt ze kleintjes na 16 tot 21 dagen. Dus lang hoef je niet te wachten om zeker te zijn.
Als ze drie weken nadat het mannetje bij haar zat nog geen jonkies heeft, is ze niet zwanger. Maak de kooi schoon, geef haar voldoende eten (en extraatjes), zorg voor nestmateriaal en proper water en laat haar vooral met rust. Succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Onmogelijk om rond dit tijdstip van het jaar daar een goed antwoord op te geven.

Het is mogelijk maar het kan ook zijn dat het diertje wat extra eet omdat de winter voor de deur staat.

Een dierenarts kan uitsluitsel geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahahaha Cica !! ++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets nieuws. Wist niet dat dieren reageerde op temperatuur om voorzorgen te nemen voor de komende periode. Alle in het wild levende dieren reageren namelijk op de lengte van de dag. Zelfs schildpadden die gehouden worden in een verwarmde huisvesting geven nu al duidelijk aan dat ze in winterslaap wensen te gaan. Elk dier reageert instinctief, alleen de mens met rede wijkt daar vanaf.