Is Barf echt zo goed voor je kat? Dus vers vlees.

Ik kom op internet steeds meer tegen dat mensen door kuikens enz geven aan de kat en dat ze dat heerlijk vinden. Is rauw vlees dus Echt beter dan brokken?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

barfen is meer dan simpelweg rauw vlees geven.
wil je het goed doen dan moet je je verdiepen in de verhoudingen waarin je verschillende typen vlees geeft.
simpeler is het kompleet vers voer te geven, zoals carnibest.
of doe zoals ik: ze ontbijten hier met kuiken of muis.
in de loop van de dag krijgen ze vers vlees.
dat kan gemalen kippenkarkas zijn, lamshart, kipfilet, sucadelap, sardine enz enz.
daarnaast staan er de hele dag brokken met een hoog vleespercentage (iams of eukanuba).

een kat is een obligate carnivoor, en als zodanig ingesteld op het eten van vlees.
het verzuurt de urine en voorkomt blaasproblemen.
het knippen van flinke stukken vlees houdt de tanden schoon.
de granen in brokjes kan de kat niets mee.
bovendien veroorzaken ze blaasproblemen en tandplak.
verder merk ik dat de katten lang niet zo veel meer verharen sinds ze op vers staan, ze glimmen en blinken, en ze zijn prachtig slank.

als je meer hierover wil weten, kijk dan eens op de sites van voernatuurlijk en barfplaats.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kuiken met veren?
Rieneke1
12 jaar geleden
kittenkat, een kuiken heeft nog geen veren, maar is donzig.
het zijn haantjes van 1 dag oud.
veel mensen moeten eerst wat overwinnen voor ze het durven geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke, weet je toevallig ook hoe dat zit met bacterien, virussen en parasieten in rauw vlees?
Rieneke1
12 jaar geleden
miss prixie, nooit rauw varkensvlees geven ivm auzjesky.
lever en roofvis mondjesmaat.
salmonella kan een kattenmaag wel aan (wordt ook met regelmaat in brokjes gevonden) kijk eens op voernatuurlijk en barfplaats, heel veel info te vinden daar.