Mijn 2 siamezen mogen beperkt naar buiten, hoe vermaak ik ze binnen zodat ze hun energie kwijt kunnen?

Wij hebben 2 schatten van siamezen, maar we laten ze zeer beperkt buiten omdat we bang zijn dat ze meegenomen worden of dat ze gepakt worden door de vossen (we wonen nl dicht bij de duinen). Overdag zijn wij niet aanwezig en hoop ik dat ze zichzelf vermaken. Er liggen voldoende speeltjes in huis en als ik s avonds thuis kom geef ik ze direct aandacht en speel ik met van alles en nog wat. Helaas zijn ze snel uitgekeken en moet ik ze blijven entertainen. Uit verveling vliegen ze weer de gordijnen in. Ik kan natuurlijk niet de hele avond constant aandacht geven, ze moeten zichzelf toch ook een beetje kunnen vermaken? Ik heb krappaal, krapton, speeltjes, muisjes, rietjes, tunnel waar ze door heen kunnen sjezen. Maar ze doen er pas wat mee als ik met ze ga spelen, nooit uit zich zelf. Wat kan ik er aan doen om de katten zelf te laten vermaken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (5)

Je hebt ze alles gegeven wat je ze maar kunt bieden, in huis.
Maar een kat wil ook wel eens naar buiten, daar kan hij zijn energie kwijt.
Op mijn vorige adres had ik een buurvrouw in de straat die elke dag een eind met ze ging wandelen. Aan een riempje dat wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze met z'n tweeën zijn hoeven ze zich niet te vervelen. Als je ze alles hebt gegeven, moeten ze daar hun energie maar uit halen. Je hoeft je niet in alle bochten te wringen, ze hebben elkaar. Je kunt ze ook te veel verwennen.
Dat in de gordijnen klimmen doen ze echt niet uit verveling. Dat is meer de aard van het beestje. Ze zoeken het altijd hogerop, veel meer dan een huis- tuin- en keukenkat. Ik had er een die tegen de muur opklom als ik naar de w.c. ging. Als ik terugkwam sprong ze op mijn nek. Echt een siamees.

Een beetje kat slaapt/soest trouwens 16-18 uur per dag. Ze hoeven dus niet heel de dag te spelen.

Mocht je ze liever toch buiten laten, maak dan een mooie grote ren met voldoende planken om hogerop te komen.

De angst voor de vos is terecht. De kat van mijn dochter (abessijn) is door een vos gepakt. Deze heeft haar darmen doorboort. Ze was acht weken doodziek maar heeft het gered.
Dat is dus een wezenlijk gevaar.
Ivana
12 jaar geleden
Wij hebben net weer een laserlampje gekocht; puck vind het helemaal geweldig en binky vind er niks aan. Puck is wel lekker moe na het spelen, dus hij kan zn energie er zeker in kwijt! Bij de dierenwinkel zag ik ook een automatische laserlamp, voor luie baasjes: via een spiegel en een motortje maakt 'ie willekeurige patronen op de vloer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in de natuur zouden je katten veel tijd besteden aan jagen om hun kostje bij elkaar te scharrelen, terwijl ze bij jou alleen maar naar hun bakje hoeven te lopen.
dat is doodsaai, en kan anders.
ga hun eten verstoppen, zodat ze weer moeten werken voor de kost.
neem een voerbal of pipolino in gebruik, laat ze naar eten hengelen uit afgeplakte keukenrollen en eierdozen.
als je googled op voerverrijking zal je ongetwijfeld veel ideeen opdoen.

verder kan je buiten naar binnen halen.
neem regelmatig een nieuwe kartonnen doos mee, een veer die je hebt gevonden, wat kastanjes en eikels.
ze gaan hier al een week helemaal los op een stel eikels, dikke pret!

succes!
Rieneke1
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
zo minkukel, ben je er weer?
sommige minnen kan ik alleen maar om lachen :)
dombo.
Ik heb voor mijn katten een brokjesdoolhof van CatIt, ik weet niet meer waar ik het gekocht heb, maar ze vermaken zich er altijd geweldig mee.
verder zijn lege kartonnen dozen een grote favoriet en het keukentrapje(gek genoeg) de een gaat er onder zitten en de ander er op en zo spelen ze dan met elkaar.
wat ook een goede is zijn speeltjes aan een elastiek(van de naaiwinkel) die bewegen lang door als ze eenmaal bewegen.

Toegevoegd na 6 minuten:
foto brokjesdoolhof