Mag een kat aan een gehechte wond likken of juist niet?

Puck is vrijdag geopereerd. We kregen zo'n lampenkap mee, maar dat was geen succes. Bij de dierenwinkel heb ik een pro-collar gekocht (te klein) en een boobooloon. Ook heb ik anti-likpleisters en leemklei gekocht. De boobooloon was goed, maar we zien nu dat puck erbij kan met zn tong, niet met zn tandjes. Hoe erg is dat? En moet ik anders dat leem erop doen? Help!
Ps: de boobooloon is zo'n opgeblazen kraag die niet z'n zicht belemmerd.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

tuurlijk mag je kat de wond likken, goed voor lichaam en psyche van de kat. waar katten de neiging toe hebben, en waar je voor moet waken, is overmatig likken. hou het in de gaten, desnoods maar de lampekap, het is soms niet anders. een normale likbeurt echter hoef je niet bang voor te zijn. leemklei ken ik niet, maar als ik al iets zou smeren, zou het uierzalf zijn.

Nee! Bacterien in het speeksel kunnen voor ernstige ontstekingen zorgen. Mijn hond is dinsdag geopereerd aan een poot en had ook zo''n kraag. Dat was dus ook niks, maar mijn vrouw heeft een soort broek gemaakt met 1 pijp en een strik op de rug en zo kan ze niet bij de wond. Ze vind het geen enkel probleem om er met een bloemetjesbroek bij te lopen. Toegevoegd na 2 minuten: dit is de mooie broek.

Ze krijgen met name zo'n kraag om zodat ze er niet aan kunnen likken.. Het is dus inderdaad slecht als de kat er met zijn tong bij kan. Niet alleen voor de bacteriën, maar ook omdat hij de wond zo zelf open kan likken en houden. Succes!!!!!!!!!!!

een poes mag zeker aan zijn wond likken, dat gebeurt in de natuur ook en volgt uit haar/zijn instinct. een dier weet instinctief wat het moet doen met een wond. Wel oppassen dat hij/zij de draadjes niet kapotmaakt, maar met een tong lijkt me dat nogal moeilijk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100